Over mij

Mijn foto
Verre van slank maar lekker in mijn vel. Verre van het schoonheidideaal maar opmerkelijk vaak erg gelukkig. Verre van "normaal" and loving it. Wel een echte vrouw met alle bijbehorende "gebruiksaanwijzingen", een meisjes meisje in de zin van graag shoppen (liefst alleen), lekker tutten (maar wel effectief), en schoenen heb ik nooit te veel (vind ik). Mijn grootste uitdaging in dit leven tot nu toe is mezelf accepteren op allerlei vlakken en tegelijkertijd een zo gezond mogelijk gewicht te "vinden". En over die zoektocht gaat dit blog tegenwoordig.

vrijdag 19 oktober 2012

Gewoon lekker....

Tjonge, wat vliegt de tijd..... niet normaal meer.

Het is een beetje stil geweest vanuit mij. Niets schokkends verder hoor, gewoon heel erg druk met van alles en nog wat.

Op het werk is het gewoon gigantisch druk. Ik noem het het "typische laatste kwartaal syndroom". Op een of andere manier is het laatste kwartaal altijd druk. Er moet ineens nog van alles en nog wat geregeld worden en opgezet worden voor het nieuwe jaar. Alsof iedereen ineens wakker geschud is na zijn/haar vakantie dat het nog maar een paar maanden is en dan het jaar alweer voorbij is.
Tja, ik kan het niet helpen, de nuchtere ik denkt dan: "so what, het wordt vanzelf ook weer 1 januari". Maar ja... ;)

Wat het mooie in alles is, is dat alle werkdruk (en drukke sociale agenda) er niet toe heeft geleid dat ik ongezonder ben gaan eten. Natuurlijk ben ik daarvan voor een deel afhankelijk van Ardie want tja, als hij geen zin (lees puf) heeft om nog wat gezonds op tafel te zetten, en liever een vette hap haalt, dan vraagt dat natuurlijk extra discipline van mij op dat moment. Gelukkig komt dat niet zo heel vaak voor en laat ik eerlijk zijn, af en toe een vette hap vind ik heerlijk!
Het resultaat van vorige week heeft me wel weer een ruggensteuntje gegeven er weer voor te gaan. Ik wil zo graag nog wat extra kilo's afvallen voordat de sponsoractie stopt!
Maar..... ik wil ook gewoon graag verder voor mezelf.

Het is ook wel iets waar Dave me regelmatig aan helpt herinneren. Hij hoort me heel vaak praten over anderen helpen, en hij herinnerd me er aan dat ik nu voor mezelf moet gaan. En ja, natuurlijk is dat ook zo. En natuurlijk doe ik dit alles in eerste instantie voor mezelf. Maar ja, het is zo lekker om anderen een handje te helpen. Het geeft extra energie. Zo voelt het tenminste voor mij...

Afgelopen weekend had ik daarbij een heus "bijtank" weekend. Ik was een weekendje naar Hellen, mijn vriendin uit Amersfoort. Een bijzondere vriendschap. Ooit ontstaan vanuit de spirituele chat van MSN waar ik het aan de stok had met een meisje die lukraak toekomstvoorspellingen deed (ongevraagd), vonden zij en ik elkaar. We raakten aan de praat en binnen een paar weken ontmoeten we elkaar "live". En ja, de klik die er was via internet, bleek er live nog steeds te zijn.
We hebben al heel wat dagen en weekenden met elkaar doorgebracht. Bellen doen we zelden en mailen nog veel minder (wel bijzonder terwijl het ooit ontstond vanuit internet).
Sms-jes gaan af en toe over en weer maar we moeten het toch vooral hebben van die momenten dat we elkaar zien. Soms kan dat zomaar een half jaar duren, kunnen er maanden voorbij gaan zonder dat we elkaar spreken, en vervolgens komt er dan een weekend waarin we elkaar helemaal bijpraten en vooral HEEL veel lachen en genieten.
Er is geen onderwerp taboe, alles kunnen we met elkaar delen. Heus... zo'n vriendschap zou ieder mens minstens een moeten hebben :)

Ik hou het verslag over het weekend kort. Het was een middagje Den Haag (heerlijke stad) met lekker shoppen (veel kijken weinig kopen). We hebben wat make-up ingeslagen voor Hellen zodat ik haar een mini make-up cursusje kon geven (ze vond dat ik me zo mooi opmaakte en vroeg of ik het haar wilde leren). Rond etenstijd zijn we richting Scheveningen vertrokken en hebben we gegeten bij de Argentijn (iedereen die er wel eens komt begrijpt wel welke ik bedoel) HEERLIJK!
Volgens Hellen had ik sjans met de ober, volgens mij was het gewoon een goede gastheer ;)
En aansluitend lekker naar Crazy Piano's. En ja hoor, het was weer genieten geblazen. Hellen was meteen enthousiast ondanks dat het geen uitgaanstype is. Het zijn ook gewoon topmuzikanten die er spelen. Leuk om te zien dat de muzikant die begin dit jaar in de schouwburg in Venray speelde nu daar aan de piano zat.

Wel zijn we weer op tijd naar huis gegaan aangezien het nog een uurtje rijden was.
Die zondag eerst heerlijk relaxed ontbeten en daarna de make-up cursus en daarna lekker naar Amsterdam! Heerlijke stad ook weer, weer lekker shoppen (hetzelfde recept) en super uitgebreid geluncht bij onze favoriete Japanner daar. Mmmmmmm.

Is het geen plaatje? :)

wakame salade en sushi.... mjammie

Kortom, echt zo'n weekend waar je weer lekker veel energie van krijgt.

Afgelopen week was gewoon ongewoon druk voor een herfstvakantie. Maar goed, het is zoals het is. Ga er ook niet teveel woorden aan vuil maken.
Het sporten daarentegen ging gewoon weer lekker. Al was ik dinsdag wel behoorlijk gaar na het werk. Eigenlijk had ik het liefst met een honkbalknuppel een kwartier me helemaal uit willen leven op iets (werkt erg therapeutisch) maar i.p.v. weer vol aan de bak te gaan ben ik eerst een half uur tai chi gaan doen. Een hele goede keuze. Gaandeweg voelde ik de spanning uit mijn lijf trekken en voelde ik een heerlijk ontspannen gevoel over me heen komen.

Een demo van de taoist tai chi vereniging waar ik jaren enthousiast lid van was en de stijl waarin ik nog steeds tai chi.
 
Precies het goede recept dus. Daarna heb ik me nog even een kwartier helemaal uitgeleefd op de crosstrainer.
Woensdag was ik nog steeds moe maar ondanks dat heb ik me wel kunnen geven met een circuit. En gisteren was ik weer helemaal boven Jan en heb ik mezelf flink lopen pushen.
En.... ik hoop dat deze lijn zich voortzet want mijn weegschaal was weer heel lief voor me de afgelopen dagen ;)

Laat ik het hier maar bij laten. Jullie hebben wel weer leesvoer genoeg. Zoals ik in de titel al omschreef.... eigenlijk gaat het "gewoon" lekker! :)

Fijn weekend allemaal!

Liefs,
Harriette

1 opmerking:

  1. Wow, jij bent lief voor jezelf, en de weegschaal is lief voor jou!! Vasthouden...

    BeantwoordenVerwijderen