Over mij

Mijn foto
Verre van slank maar lekker in mijn vel. Verre van het schoonheidideaal maar opmerkelijk vaak erg gelukkig. Verre van "normaal" and loving it. Wel een echte vrouw met alle bijbehorende "gebruiksaanwijzingen", een meisjes meisje in de zin van graag shoppen (liefst alleen), lekker tutten (maar wel effectief), en schoenen heb ik nooit te veel (vind ik). Mijn grootste uitdaging in dit leven tot nu toe is mezelf accepteren op allerlei vlakken en tegelijkertijd een zo gezond mogelijk gewicht te "vinden". En over die zoektocht gaat dit blog tegenwoordig.

donderdag 15 augustus 2013

Sidekick Ardie

Deze keer eens geen blog over mezelf, maar over mijn wederhelft Ardie (als ik me niet vergis noemen ze dat in tv-land een sidekick).

Ardie heeft zich nl. als doel gesteld 30 maart 2014 de 10 km te gaan lopen met de Venloop.
Het idee ontstond vlak na de Venloop van dit jaar. Hij sport alweer een tijdje samen met mij bij de bedrijfsfitness van VieCuri, en had wat motivatie voor het rennen op de loopband nodig. Van het een kwam het ander en zo ontstond langzaamaan het idee om dan maar voor de Venloop van 2014 te gaan trainen.
Omdat zijn rug een zwakke plek is, vond en vind ik het belangrijk dat hij de training goed en met beleid (vooral dat) opbouwt. Vandaar dat Dave ook Ardie als klant erbij kreeg, zodat coach af en toe aan de teugels kan trekken indien dit nodig is.
Grappig hè, mij moet hij af en toe een welgemikte trap onder mijn achterste geven, Ardie moet hij af en toe wat temmen. Hoezo tegenpolen... wij???


Even wat reclame voor coach Dave: Iedereen die interesse heeft in een betaalbare personal trainer/leefstijlcoach etc., ik kan hem van harte aanraden :)


Een paar maanden geleden zijn we naar het loopcentrum in Horst gegaan om een paar goede renschoenen te kopen voor Ardie. Zeker gezien zijn rug leek ons een goede demping wel zo handig. En daar kijken ze goed naar de stand van de voeten en wat voor schoenen daar het beste bij passen.
Nadat Ardie eenmaal een paar keer gesport had op zijn nieuwe schoenen was hij zo enthousiast dat hij mij aanraadde ook zo'n schoenen te gaan 'halen'. Maar ja, aangezien ik met coach heb afgesproken niet te gaan rennen, zijn renschoenen voor mij een beetje weggegooid geld. ;)

En dit zijn ze geworden


En sindsdien had Ardie een doel met sporten, dus met enige regelmaat klom hij op de loopband en laatst is hij voor het eerst buiten gaan rennen. De afspraak met Dave was dat zo snel Ardie 12 min aan een stuk kon rennen, ze een coopertest zouden doen. Het enige wat ik me kon herinneren bij het woordje coopertest was dat ik altijd zorgde dat ik 'ziek' was tegen de tijd we met sporten op school weer zo'n test moesten doen ;)

Vandaag was het zover. Om 10 uur meldden we ons bij Dave (dit wilde ik natuurlijk niet missen) om van daaruit naar een rustig achterafwegje van Merselo te gaan. Dave zette 500 meter uit met om de 100 meter een pion terwijl Ardie op een rustig sukkeldrafje zichzelf warmliep.
Ik installeerde mezelf op een mooi plekje om wat foto's te kunnen maken.


Dave waarschuwde Ardie voor de start nog om niet te hard van stapel te lopen, maar zo te zien had Ardie op dat moment niet door met hoeveel snelheid hij vertrok. Toen ik hem terug zag komen ging het al een stuk rustiger, Dave was hem tegemoet gelopen om wat aanwijzingen te geven zodat hij in een beter ritme zou komen, anders zou het veel lopen gaan worden in die 12 min....

Even afremmen
 
Ziet er best soepel uit zo toch?
 

En voor ik het wist was de tijd ook alweer voorbij.
Hierbij de gegevens na de training doorgekregen van coach Dave:
Matige wind, 20 graden C, donderdag 15 aug. 10.30 uur.
2390 meter.
Snelheid 12 km per uur, 5.01 min per km.
Voor een man in de leeftijd tussen 40-49 is dat volgens coach een ruim voldoende.

Ik was niet de enige toeschouwer, deze twee vonden het ook erg boeiend om naar te kijken

In oktober komt de volgende test om te zien hoe hij vooruit is gegaan. Ik kan alleen maar zeggen; petje af, ik doe het hem niet na. Geef mij maar een circuit training.....

Tot de volgende keer,
Harriëtte

Geen opmerkingen:

Een reactie posten