Over mij

Mijn foto
Verre van slank maar lekker in mijn vel. Verre van het schoonheidideaal maar opmerkelijk vaak erg gelukkig. Verre van "normaal" and loving it. Wel een echte vrouw met alle bijbehorende "gebruiksaanwijzingen", een meisjes meisje in de zin van graag shoppen (liefst alleen), lekker tutten (maar wel effectief), en schoenen heb ik nooit te veel (vind ik). Mijn grootste uitdaging in dit leven tot nu toe is mezelf accepteren op allerlei vlakken en tegelijkertijd een zo gezond mogelijk gewicht te "vinden". En over die zoektocht gaat dit blog tegenwoordig.

zondag 13 januari 2013

Uitstel ... geen afstel

Hi lieve mensen,

Waarschijnlijk zitten een aantal volgers/sponsoren vol spanning af te wachten wat het weeg resultaat gisteren (vrijdag 12-1-2013) opgeleverd heeft, aangezien ik had gemeld dat ik daarmee de sponsoractie zou afronden.

Tja, soms gaan dingen anders dan gedacht. Zoals een aantal van jullie inmiddels weten was ik afgelopen week behoorlijk uit balans, waardoor ook het eten en het sporten toch ietwat uit balans raakten.
Was ik de voorgaande weken goed bezig mijn streven van - 2 kg te halen, afgelopen weekend ging het faliekant mis. Eigenlijk kon het me ook gewoon even niet meer schelen.
Niet dat ik achterlijk over de schreef ben gegaan, maar de motivatie die ik (bijna) altijd heb om goed op mijn eten en sporten te letten, was even ver te zoeken. Goh...... Harriette blijkt ook maar een gewoon mens! :)

Zo voelde het afgelopen week. De ezel......ja duh, dat ben ik, de lading dat wat er in mijn hoofd rondspookte ;)
Eigenlijk was ik geneigd om mijn moment met Dave maar uit te stellen zodat ik de "schade" in kon halen. Maar ergens had ik ook gewoon behoefte om te zien wat het gedaan had, want tja, mijn eigen weegschaal is nooit zo eerlijk als die van Dave ;)
Tijdens het wegen bleek inderdaad dat er 9 ons bij was gekomen sinds de vorige keer. Maar... aan de andere kant was er sinds de vorige keer ook ruim 1% meer spiermassa. Wat volgens Dave wilde zeggen dat ik op gewicht was gebleven. Spiergroei is natuurlijk hartstikke positief en ook te begrijpen aangezien ik inmiddels weer zwaarder aan het trainen ben. En nog een positief punt was dat mijn vochtbalans weer wat gestegen was. Al met al geen verkeerd resultaat. Ik was en ben dan ook niet verdrietig of boos op mezelf.
Maar een leuke afsluiter van 1 jaar sponsor traject voor de vrienden van Tijs vind en vond ik het niet.

Vandaar dat Dave en ik tot de conclusie kwamen dat het veel leuker is, het resultaat pas bekend te maken op de avond van de officiële beëindiging van het traject. De avond dus dat het totaalbedrag aan de vrienden van Tijs, sponsoren en belangstellenden bekend gemaakt zal worden.
Omdat we eigenlijk wel "uitgepraat" zijn m.b.t. alleen maar praten tijdens een consult gingen na het wegen meteen de sportschoenen aan en wandelden we, al pratend, in een behoorlijk pittig tempo (maar wel goed te doen) rondom een deel van Merselo.
Dave vertelde me dat hij volgende week (dinsdag dus waarschijnlijk) een andere aanpak wilde starten. Niet in de zin van nog zwaarder trainen (ik hoef geen body buildster te worden) maar weer meer cardio (crosstrainer en loopband). We moeten er voor zorgen dat mijn lijf niet teveel gewend raakt aan dat wat ik doe aan beweging, het moet regelmatig even wakker geschud worden.
Misschien wel net zoals ik? ;)

Wat me dus wel meteen een redelijk urgente to do gebracht heeft: Een leuke afsluiting regelen voor mijn sponsortraject. Liefst ergens begin februari (aangezien 13 mijn geluksgetal is, ergens rond 9 februari misschien (13 maanden)? zonder dat ik teveel met Carnaval in de clinch kom), een locatie zoeken, kijken dat Francy & Roy/de vrienden van Tijs kunnen, en Dave, en Ardie en ikzelf natuurlijk en liefst zoveel mogelijk sponsoren. Een leuke invulling aan de avond geven en het mag natuurlijk ook nog liefst niet al te veel kosten (ik ga het natuurlijk zelf dokken en niet van het sponsorgeld doen...).
Dus lieve mensen, ideeën zijn welkom! :)

Afgelopen week was buiten de stress en hectiek ook nog een HEEL leuk iets op mijn werk.
Woensdagmorgen kwam mijn leidinggevende vragen of ik de "gastvrouw" wilde zijn voor de filmcrew van RTL-Z, die donderdag tv opnames zouden komen maken bij ons.
Ja natuurlijk wilde ik dat! Meteen ook wel een "IEKS" moment m.b.t. al het andere wat nog op mijn bordje ligt, maar heej, zolang het geen hinder aan mijn andere werk brengt.... laat ik zo'n kans natuurlijk niet schieten!
Dus schoof al het niet heel dringende even aan de kant en dook ik in het script om uit te zoeken wat ik nog te doen had.

Natuurlijk had ik er blind op kunnen vertrouwen dat alles goed afgesproken en gepland was maar ja, je bent secretaresse of je bent het niet. Vertrouwen is goed, checken is beter.
Ik kwam in het definitieve script een wijziging tegen, waarin stond dat er bij de hoofdingang gefilmd zou worden, terwijl tot die tijd alleen gesproken was over filmen op onze afdeling.
Gezien de privacy bescherming m.b.t. onze patiënten leek het me verstandig even te checken bij onze afdeling communicatie wat de regels hierin zijn.
Ook leek het me verstandig de gebruikers van de leer/flexplekken in de bibliotheek te waarschuwen dat er donderdag opnames gemaakt zouden worden. Iedereen die geen zin in dat soort dingen heeft kan er dan tenslotte tijdig voor kiezen niet te komen of op een ander tijdstip. Dus nog 'even' posters gemaakt volgens het officiële format van interne VieCuri posters en op alle werkplekken in de bibliotheek en op de leestafel gehangen.

Donderdagmorgen bij binnenkomst om 07.30 uur (normale tijd) de mensen van de informatiebalie bij de hoofdingang verteld dat ze in de loop van de ochtend een camerateam konden verwachten. Van de afdeling communicatie nog een snel cursusje "waar op te letten" gekregen en de beveiliging op de hoogte gebracht.
Ja mensen, er wordt echt niet zomaar gefilmd bij ons. Hoe zouden jullie het vinden als je naar het ziekenhuis moet voor God weet wat en er staat ineens een cameraman voor je neus?
Meteen even gekeken of de ruimte die ik gereserveerd had voor de ploeg oké was en de trainers van de training waar ook gefilmd zou worden gezegd dat ik ze voor de pauze niet zou storen. Zodat tijdens de pauze de crew met ze af kon stemmen wanneer, hoe en wat.
En ja, tussendoor natuurlijk ook nog gewoon mijn normale werk gedaan aan de balie.

Nadat de mensen van de crew binnen waren, ik mezelf voorgesteld had en zij aan mij, konden we via ze kortste weg naar de afdeling (sorry, ik loop sinds mijn -30 kg iets vlotter door). Ik vertelde ze wanneer mijn leidinggevende tijd ingeruimd had voor hun interview, wanneer de trainers beschikbaar waren, gaf een snelle rondleiding over het gedeelte waar ze zouden filmen en liet ze"hun" ruimte zien (sorry dames, ik had echt eerder moeten waarschuwen dat er poppen in die kamer lagen. Ik ben er zo aan gewend.....), vertelde nog even waar de koffie/thee stond, waar de toiletten waren en dat ze me altijd konden vragen als ze iets nodig hadden. Daarna liet ik ze alleen, aangezien ik me levendig voor kan stellen dat zij veel beter weten dan ik wat ze moeten doen qua voorbereidingen, en ikzelf altijd een beetje kriebelig wordt als iemand continu om me heen loopt. Ik ga en ging er vanuit dat zij de professionals zijn, ik hoef ze niet te vertellen hoe ze hun werk moeten doen. ;)

De Verslaggeefster was Chantalle Sampat. Een leuke en hele knappe jonge vrouw die me bekend voorkwam. Ik heb haar vast al eens gezien bij een reportage. Helaas ben ik de naam van de andere jongedame kwijt. De cameraman was een lekkere nuchtere Fries. Een stevige handdruk (net zoals van Chantalle trouwens) en een pientere & leuke kop; Tsjerk is de naam.
Kortom; een lekker jong leuk team, no nonsens en geen overbodige toeters en bellen.

De ochtend liep in mijn beleving erg soepel en relaxed. Mijn gevoel zei dat het inderdaad vakmensen waren die ik wel grotendeels hun gang kon laten gaan.
Snel na binnenkomst van het team kwam ook Daan, de directeur van Atrivision, onze leverancier van ons elearning systeem, en het bedrijf waar het item in principe over gaat. Hij vertelde me dat hij blij was dat ik als gastvrouw wilde fungeren. Tja, op de eerste plaats is het gewoon mijn werk, op de tweede plaats heb ik altijd prettig gewerkt met de mensen van Atrivision en op de derde plaats.... hartstikke leuk toch om zoiets eens van dichtbij te zien?! Maar eerlijk is eerlijk, altijd fijn als je dat soort dingen te horen krijgt.

Halverwege de ochtend kreeg ik een seintje van iemand van communicatie. Bleek de cameraman de poster gespot te hebben en getweet te hebben!
Volgens communicatie mocht ik het compliment in m'n zak steken, wat ik dus ook deed, merci Tsjerk. ;)

De tekst die ik er ter informatie op had staan valt bij deze afbeelding weg ;)

Het moge duidelijk zijn dat ik veel heb geleerd deze morgen en natuurlijk hoop ik dat het een mooi item wordt. Het zal ongeveer 2 min duren heb ik begrepen en de eerste uitzending is op 28 januari om 11.20 u bij "Ondernemend Nederland" van RTL-Z.

Natuurlijk ben ik ook heel nieuwsgierig of ze een van de shots die ze van mij gemaakt hebben gebruiken. Ik denk zelf dat ze meer dan voldoende leuk en boeiend materiaal hebben waardoor de receptioniste die aan 't werk is, net niet boeiend genoeg is. Maar goed, je weet 't nooit nietwaar?

Nu vragen jullie je misschien af of ik er rekening mee gehouden had dat ik gefilmd zou kunnen worden. En eerlijk? Ja en nee. Ja in de zin van dat ik wel 's morgens goed gekeken heb of mijn haar goed zat (vind ik altijd belangrijk en ga zelden naar het werk met een nee), en of mijn make-up niet te aanwezig was (idem). 's Morgens voor mijn kledingkast ben ik HEEL even in de verleiding geweest om mijn mooiste setje eruit te plukken maar uiteindelijk won mijn gemakkelijke (en wat mij betreft netjes genoeg) setje het waarbij ik mijn heerlijk platte schoentjes aan kan waarmee ik meters kan maken.
Tja, comfort wint het dan toch bij me. ;)
En ach, stel ze gebruiken de opnames.... dan komt toch alleen mijn hoofd of rug in beeld .......whahahahha.

Door al dat (leuke) extra werk, heb ik wel gisteren nog e.e.a. aan werk ingehaald. Niet omdat iemand dat van me gevraagd heeft maar puur omdat ik maandag graag met een rustig gevoel wil starten. Omdat ik zoals ik al zei afgelopen week wat in disbalans was en ik dat ook kon merken aan mijn kwaliteit van werken. Omdat ik gewoon een kei leuke baan heb waar ik best af en toe wat extra tijd in wil stoppen en heej, er zijn waarschijnlijk genoeg vakantieperiodes het komende jaar waar ik weer wat uren op kan nemen :)

En dan was er nog een highlight afgelopen week. Afgelopen zondag lukte het ons EINDELIJK om te gaan eten bij Eethoeve De Boogaard in Geysteren. De zaak van Jan en Anita, een bevriend stel.
Geloof het of niet, de afgelopen maanden lukte het ons gewoon niet om een datum te plannen waarbij Ardie en mijn agenda matchten.... ja ik weet het, gewoon een luxe "probleem".

Hoe dan ook. Zondag was het eindelijk zo ver. En wat hebben we genoten!
De ontvangst alleen al! Een prachtige "dame" begroette ons bij de ingang. Ik heb echt een tijdje bij haar staan kijken, wat een prachtig kunstwerk. Zucht...... zwijmel.

Kunststuk van Nel Geurts : Conratehof bloemschikken.
Het moge duidelijk zijn dat we een fantastische avond hadden bij De Boogaard. Wat een verwennerij! Wat hebben we genoten en wat voelden we ons welkom. We zullen er waarschijnlijk nog heel vaak gaan komen (niet te vaak natuurlijk, liefst na mijn weegmomenten bij Dave....grijns).

Voor nu rond ik af. Het konijnenkooi moet uitgemest en om 12 uur moeten we klaarstaan. Onze buren hebben een verrassing in petto voor ons en ze hebben geen een keer hun mond voorbij gepraat! Dedju! Jahaaaa... ik ben nieuwsgierig!

Tot gauw allemaal.

Liefs,
Harriette

2 opmerkingen:

  1. Haha, wij weten al wat de verrassing is...

    Sinds ik in Venray bivakkeer mis ik van alles. ik heb dus helemaal niets meegekregen van de plannen omtrent TV opnames. Goed geregeld wijfie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klopt......hihi. Had deze in concept klaarstaan en die andere al geplaatst ;)

    BeantwoordenVerwijderen