Over mij

Mijn foto
Verre van slank maar lekker in mijn vel. Verre van het schoonheidideaal maar opmerkelijk vaak erg gelukkig. Verre van "normaal" and loving it. Wel een echte vrouw met alle bijbehorende "gebruiksaanwijzingen", een meisjes meisje in de zin van graag shoppen (liefst alleen), lekker tutten (maar wel effectief), en schoenen heb ik nooit te veel (vind ik). Mijn grootste uitdaging in dit leven tot nu toe is mezelf accepteren op allerlei vlakken en tegelijkertijd een zo gezond mogelijk gewicht te "vinden". En over die zoektocht gaat dit blog tegenwoordig.

maandag 17 september 2012

D-day na de vakantie

Vrijdag was het weer D-day, een spannend moment deze keer omdat ik nogal een uitspraak had gedaan. Zoals jullie weten, had ik mijn woord gegeven dat ik niet aan zou komen in mijn vakantie.

Tja, jullie hebben allemaal gelezen wat voor waanzinnige vakantie we hadden, volop feestjes, etentjes en gezelligheid.
Mooi om te merken was dat ondanks dat ik goed oplette wat ik deed, ik niet het gevoel had dat ik iets "niet mocht". Ik had niet het idee dat ik er iets voor moest laten zeg maar.
Gelukkig hadden Ardie en ik wel afgesproken om 2x per week te blijven sporten, ondanks vakantie. Dat is denk ik ook wel de gouden greep geweest in het geheel....
Ik merkte bovendien dat ik telkens als ik van het sporten afkwam een super lekker gevoel over me had. Was ik 's morgens misschien nog wat "foos"  zoals we dat hier zo mooi noemen, nadat we gesport hadden voelde ik me weer helemaal opgeladen!
Ik denk toch echt dat het langzaamaan een feit is....... Jet is lichtelijk sport verslaafd geworden.... hahahhah.

Maar goed, de vakantie heb ik al besproken, onnodig om in herhaling te vallen. :)

Vrijdag was het dus zo ver. Na mijn 1e week werken mocht ik weer naar Dave.
Mocht? Vraag je je misschien af. Ja..... het voelt wel zo ja. Niet iets waar ik tegenop kijk, nee ik kijk juist uit naar deze sessies. Even een goed gesprek 1 op 1. Even weer de puntjes op de i. En tja, hij is echt wel goed in wat hij doet, hij prikt zo gemakkelijk door dingen heen! Weet heel goed het gesprek naar "the point" te leiden..... petje af dus.
Ik was echt heel nieuwsgierig deze keer, een tikkie spannend vond ik het ook wel...Want tja, stel ik zou aangekomen zijn, zou ik dan weer zo'n rotgevoel hebben? En wat zouden de andere waardes (vochtgehalte, spiermassa etc.) gedaan hebben?

Om 08.45 uur precies stond ik dan ook op de stoep.

Hij wist weer precies de goede vragen te stellen om dingen boven water te krijgen, waarvan ik mezelf niet eens echt bewust was. Bv. dat ik mezelf af en toe gewoon in de weg zit, bang ben om door te slaan in het afvallen (ik ben perfectionistisch aangelegd), ik wil absoluut afvallen maar ik wil ook genieten van het leven. Af en toe lekker uit eten etc., dus soms de wat minder gezonde keuzes maken maar wel lekker. Waarop Dave op een gegeven moment heel droog opschreef "gezond is ook lekker".
Tja..... ;)

Hoe dan ook, ik zal jullie niet langer in spanning houden. Ik was welgeteld 100 gram aangekomen. Volgens Dave was ik dus gewoon op gewicht gebleven (mijn blaas stond trouwens op knappen... dussss) hahahah.
En ik was met toch een portie blij! Echt heel erg blij dat wat ik mezelf voorgenomen had ook waar had kunnen maken.
En ja, eerlijk is eerlijk, het allerliefste was ik afgevallen maar als je heel reëel kijkt naar onze vakantie dan was dat niet te doen, dus ja, ik ben HEEL blij met dit resultaat.

Verder was ik heel blij om te merken dat mijn spiermassa gelijk was gebleven, het onderhoud van 2x per week sporten had dus zijn vruchten afgeworpen. En ook alle andere waardes waren prima!
We kwamen er zelfs achter dat mijn spiermassa behoorlijk aan de hoge kant is.
Volgens Dave z'n tabel (en wat ik zo op internet vind) zou de gemiddelde spiermassa voor een vrouw ergens tussen de 35 en 45 % liggen. Mijn spiermassa is echter volgens de weegschaal 63,5 %! Nogal wat meer dus. En tja, als ik zo mijn benen bekijk (en betast) dan zitten daar links en rechts ook wel hele harde massa's...... hihi.
Voor mij is het dus geen zaak om nog meer spiermassa op te bouwen, op peil houden is voor mij het doel volgens coach Dave :)
Al met al was het weer een heel fijn gesprek, ik kwam er echt weer opgeladen vanaf, vol vertrouwen dat ik bij het volgende weegmoment weer e.e.a. afgevallen zal zijn.

De rest van de vrijdag heb ik me vooral gegeven aan het schoonmaakwerk. Eerst bij mam en later thuis. Mijn vriendin Hellen zou dit weekend op bezoek komen dus ik wilde alles zover klaar hebben zodat we de rest van het weekend ook gewoon lekker konden doen wat we wilden.

Zaterdag was ik dus weer lekker op tijd uit de veren om de laatste dingen te doen. Ik stond net aan de kassa toen ik een sms kreeg of ik nog in de winkel was. Ze was er al!
En ja hoor, even later verscheen haar lachende gezicht. Heerlijk, wat lekker vroeg!
En weer was ze slanker dan de vorige keer! Ik ben misschien veel afgevallen maar zij, in verhouding... niet normaal! Iets van 25 kg waardoor ze nu een heel mooi figuurtje heeft. Het is dat ik niet zo jaloers van aard ben maar anders....... hihi.

Die zaterdag hebben we vooral gebruikt om bij te kletsen. Eerst moest ik vertellen over al het leuks wat wij beleefd hadden in onze vakantie en daarna praatte ze mij bij over hoe het bij haar was gegaan de laatste tijd.
Nadat we Ardie weggebracht hadden gingen we lekker op bezoek bij Neef Tom die 18 was geworden die dag. Wat vliegt de tijd!
En die avond genoten we vooral van de rust, van elkaars gezelschap en mocht ik haar een Reiki behandeling geven waar ze volgens eigen zeggen wel aan toe was.
Heerlijk, wat een zalige, relaxte, gezellige dag en avond.....

Zondag waren we alweer op tijd op. Hellen is een echt ochtendmens, dus rond 9 uur was het tijd om op te staan. Nadat we lekker ontbeten hadden doken we in de auto en togen we richting Groesbeek.
Ik ben er al vaker met Hellen geweest en beiden wandelen we er erg graag.


En ja, het was een heerlijke wandeling! We zagen een bonte specht, meerdere mooie vlinders, HEEL veel mestkevers een buizerd en als klapper een ree!
Dik 2 1/2 uur hebben we gelopen, gekletst en vooral genoten. Heerlijk!
En natuurlijk, na die lange wandeling (waar ik mijn teen helemaal kapot liep, dat krijg je als je geen sokken in je wandelschoenen draagt) even lekker een terrasje pikken. Op en top genieten.

Eenmaal weer thuis was Ardie al volop met het avondeten bezig. Want voor Hellen pakt Ardie heel graag uit. Haar collega's kennen ons uit de verhalen waarin ze altijd volop verwend wordt.....hahahha.
En ja, het was weer heerlijk en gelukkig ook relatief gezond allemaal :)

 
Sushi (en later ook garnalen in tempura, maar daar heb ik geen foto van...)
 
Boboti met rijst en komkommer salade
 
En een kaasplankje
 
Om half acht was het helaas tijd om afscheid te nemen. En rond half tien ging bij mij het licht uit. Ik was hartstikke moe en besloot om i.p.v. er tegen te vechten maar gewoon lekker vroeg naar bed te gaan.
Een heel goed besluit zo bleek vandaag want tjonge wat voelde ik me lekker fit vanmorgen!

Kortom, het was een mooi weegresultaat en wederom een top weekend!

Tot gauw :)

1 opmerking: