Over mij

Mijn foto
Verre van slank maar lekker in mijn vel. Verre van het schoonheidideaal maar opmerkelijk vaak erg gelukkig. Verre van "normaal" and loving it. Wel een echte vrouw met alle bijbehorende "gebruiksaanwijzingen", een meisjes meisje in de zin van graag shoppen (liefst alleen), lekker tutten (maar wel effectief), en schoenen heb ik nooit te veel (vind ik). Mijn grootste uitdaging in dit leven tot nu toe is mezelf accepteren op allerlei vlakken en tegelijkertijd een zo gezond mogelijk gewicht te "vinden". En over die zoektocht gaat dit blog tegenwoordig.

maandag 10 september 2012

Super vakantie deel 1

Lieve mensen. Ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen.
Er is nog zoveel gebeurt sinds mijn vorige post over de camping! Zo ongelooflijk veel leuks.... ik kan het gewoon bijna niet bevatten....
Wat een ongelooflijk fantastische vakantie hebben we gehad! En dat terwijl we een low budget, "gewone"  thuisvakantie hadden dit jaar.... Niet te filmen gewoon.

Maar goed, ik zal even "landen"  en proberen jullie zo beknopt mogelijk (of in onderdelen) bij te praten.

Vrijdag 1 september, de dag nadat we naar de camping gingen hadden we een leuk feest voor de boeg. We waren uitgenodigd bij Theo en Marijke, wisten wij veel dat het zo'n knalfeest zou worden!
Toen ik bij aankomst zag dat er een dj was werd ik al heel blij, zeker omdat ik wist dat collega/vriendin Omaira ook zou komen. De rest ging vanzelf.
Nadat we een tijdje gekletst hadden begonnen de dans kriebels zo bij me op te spelen dat ik met haar de dansvloer opgestoven ben en er de rest van de avond bijna niet meer afgekomen ben!
Bijna 4-5 uur non-stop dansen! Ik geloof dat mijn conditie aardig "opgepimpt" is door al het sporten :)

Maar het allerleukste was wel dat het blijkbaar aanstekelijk werkte want meer en meer mensen kwamen meefeesten op de dansvloer en ook Ardie ging op een gegeven moment helemaal los!
Wat hebben we genoten, wat hadden we het warm! Wat hebben we gelachen ook! En... Ardie en ik hebben heerlijk gedanst op Zuid-Amerikaanse muziek! Een foxtrot of zo lukt ons voor geen meter maar met die heupjes van ons is niks mis, het ging bijna vanzelf! Hahhahahha.


Moe, maar intens voldaan, en vol energie gingen we naar huis en echt..... ik denk dat ik nog minstens een uur wakker gelegen heb. Al die vrijgekomen endorfine moest blijkbaar eerst even uit mijn systeem.... :)

Zaterdag 2 september stond het feest van Happy Sound gepland. Weer een feest dus!
Rond een uur of zes waren we allemaal verzameld in de tuin van Marij, een van de organisatoren. Het zonnetje scheen heerlijk dus i.p.v. in de massa te gaan zitten dook ik samen met vriendin Therezi op de schommelbank. Eigenlijk hadden ze me daar best de rest van de avond mogen laten zitten.... wat was het knus, wat hebben we heerlijk bijgekletst.

Maar... er stond een heuse puzzeltocht op het programma dus al snel moesten we op pad. De dames hadden een tochtje uitgestippeld langs een aantal kapelletjes in Merselo, telkens moesten we op het formulier invullen welke heilige in het betreffende kapelletje werd vereerd. En tussentijds moesten we nog een stuk of 10 dialect Limburgse en Brabantse (we hebben uit beide provincie leden) vertalen/uitleggen. Dit tot grote hilariteit van ons drietjes.
Tijdens de wandeling kwamen ook behoorlijk serieuze onderwerpen aan bod. Zo gaat dat in ons koor, er is ruimte voor hilarische pret maar ook voor serieuze onderwerpen en de spreekwoordelijke arm om je heen. Juist uit dat soort gesprekken haal ik ook enorm veel energie, omdat het nu eenmaal vaak gesprekken zijn die gaan over de kern van het leven. Leven en dood, vreugde en verdriet..... Kortom.... het leven in al zijn facetten.
Eigenlijk waren we gewoon te snel klaar met de toch......hihi.
Nadat alle groepen terug waren werd de bbq aangestoken en smikkelden we van al het (veel ook zelfgemaakte) lekkers. Het was heerlijk.
En aansluitend werd er vooral veel gekletst met elkaar. We hadden elkaar (buiten het optreden bij de Floriade) tenslotte al een hele tijd niet gesproken dus gespreksonderwerpen genoeg!
Voordat we het wisten was het weer tijd om te gaan, Therezi had de dag er na een optreden dus we wilden er geen zwaar nachtwerk van maken. Voor een stem is te weinig rust funest.
Ik heb begrepen dat de harde kern het erg vroeg heeft gemaakt ;)

Zondag 2 september kwamen de Lokies op bezoek. Ze zijn inmiddels weer een tijdje in het land en inmiddels waren ze ook weer redelijk gewend.
We hadden ze bewust even de tijd gegeven, we konden ons levendig indenken dat als je een jaartje of 2 weg was je familie en vrienden je allemaal heel graag willen zien, spreken, knuffelen en noem maar op. Onze tijd kwam nog wel ;)
En die tijd werd dus zondag 2 september. Ardie had zich helemaal gegeven in het verzinnen van een leuk menu. Hij kon het niet goed hebben dat er tijdens ons bezoek vorig jaar eigenlijk altijd wel een van de kinderen het eten niet lekker vond. Niet vanwege zijn ego.... nee, omdat hij het zo sneu vind als een kind met lange tanden moet eten. Dus we hadden even flink zitten brainstormen en verzonnen uiteindelijk een soort van reis rond de wereld in gerechtjes.
Precies op tijd stonden ze voor de deur en na de nodige knuffels, het uitpakken van het cadeautje (mmm, heerlijke wijn) en nadat ik de kinderen een smile op het gezicht had kunnen toveren door te vertellen dat er een stapel stripboeken klaar lag voor het geval ze zich zouden vervelen, schoven we gezellig aan tafel in ons gezellige overdekte hoekje buiten.

Natuurlijk hadden we veel te kletsen, en het vervelen van de kids viel reuze mee, we hebben ontzettend gelachen met elkaar. We vonden het super weer even helemaal bij te kunnen praten en ondertussen toverde Ardie het ene na de andere heerlijke eten op tafel. Hieronder een (foto) verslag.

We begonnen met overheerlijke, zelfgemaakte sushi (Japan)

Daarna heerlijke carpaccio met truffelolie, Parmezaanse kaas en pijnboompitjes (Italië)

Een mooie tomaten bouillon (Italië)

Grote garnalen in tempura beslag (Japan)

Zelfgemaakte hamburgers met frites (USA)

Crème brûlée met een bolletje ijs
Het waren allemaal kleine bordjes, een zogeheten "sideplate" menu. En super om te zien hoe ook de kinderen smulden en enthousiast waren. We hebben ontzettend genoten met elkaar en besloten aan het eind van de avond meteen maar weer een nieuwe afspraak te plannen :)

Maandag 3 september moest ik eerste een aantal uur aan het werk. Ik had het roosteren niet overgedragen tijdens mijn vakantie omdat het inwerken van iemand anders me waarschijnlijk veel meer tijd zou gaan kosten dan tijdens mijn vakantie het zelf te doen. Bovendien wilde ik het niemand in de maag splitsen, mijn collega's hadden het druk genoeg.
Gelukkig ging alles voorspoedig.
Die avond ging ik naar de repetitie van gospelkoor "Spirit of Love"  in Tegelen. Ik was bij ze uitgekomen op een van mijn struintochten op internet en wilde kijken of het misschien wat voor me was. En ja, het was geweldig, een superleuke groep mensen, heerlijke muziek, goed geluid, we (zus was mee) voelden ons echt welkom en thuis....  maar... ze hadden al eigenlijk te veel sopranen en nadat ik er nog eens goed over nagedacht heb, besloot ik dat het niet reëel is lid te worden van nog een koor. Uiteindelijk ga ik dan op een gegeven moment in de clinch komen qua tijd of optredens. Als ik lid wordt van een vereniging wil ik er ook helemaal voor kunnen gaan dus ik heb wederom met hart en ziel gekozen voor Happy Sound ;)

Dinsdag 4 september stond in het teken van een dagje Amsterdam met mijn vriendin Hellen. Ze had nodig wat nieuwe kleding nodig en beiden vinden we het een heerlijke stad. Gelukkig vonden we ook de tijd lekker lang op het terrasje te zitten, het weer was fantastisch, en de stad.....tja, ik heb er wel wat mee :)

Woensdag 5 september even een rustig dagje, wat was wegwerken, gewoon lekker relaxed.
Wel gingen we lekker sporten, even het luie zweet er uit werken. Dave was druk elders dus deze keer heb ik mezelf moeten pushen. Gelukkig was Ardie er ook en hij wist me wel "a la Dave" te motiveren :)

En hier laat ik het voor vandaag even bij. Hopelijk vind ik snel nog een moment de rest neer te tikken maar voor nu is het even genoeg, het is hoog tijd om naar bedje te gaan!


Veel liefs en tot gauw,
Harriette

Geen opmerkingen:

Een reactie posten