Over mij

Mijn foto
Verre van slank maar lekker in mijn vel. Verre van het schoonheidideaal maar opmerkelijk vaak erg gelukkig. Verre van "normaal" and loving it. Wel een echte vrouw met alle bijbehorende "gebruiksaanwijzingen", een meisjes meisje in de zin van graag shoppen (liefst alleen), lekker tutten (maar wel effectief), en schoenen heb ik nooit te veel (vind ik). Mijn grootste uitdaging in dit leven tot nu toe is mezelf accepteren op allerlei vlakken en tegelijkertijd een zo gezond mogelijk gewicht te "vinden". En over die zoektocht gaat dit blog tegenwoordig.

vrijdag 31 augustus 2012

Op de camping....

Donderdag was wederom een heerlijke dag. Tjonge wat hebben we weer genoten, wat hebben we toch een zalige vakantie! Al die lieve mensen die langskomen, de leuke dingen die we doen, ik had niet verwacht dat een jaartje niet op vakantie gaan me zo goed zou bevallen!

Donderdag hadden we afgesproken met Fonza en Paul. Fonza is Ardie's peettante waar Ardie altijd een hele fijne band mee heeft gehad. Hij had met zijn peetoom en peettante allebei een fantastische band. Zo'n goede zelfs dat wij dat als voorbeeld namen in ons contact met onze petekinderen.....

Fonza en Paul waren deze keer met Beau vertrokken (ja onze oppashond), naar camping de kleine Stroet in Voorthuizen. En omdat wij een nieuwe traditie hebben dat we 2x per jaar bij elkaar komen (wel vaker maar die twee keer ter ere van onze verjaardagen), 1x om het menu te bespreken en 1x om het daadwerkelijk te koken en te eten. Die tweede keer wordt dan meestal verdeeld over 2-3 dagen ;)

Toen we hoorden dat ze deze keer Beau meenamen ontstond het idee om de menu bespreking te combineren met een bezoekje op de camping, dus ... zo gezegd... zo gedaan. En donderdag was het zo ver.

De reis verliep voorspoedig, het overgrote deel van de rit kan ik ook dromen, die kant moet ik ook altijd op als ik naar mijn vriendin Hellen ga of toen ik destijds richting de Obesitas kliniek moest.
Na iets meer dan een uur waren we daar.

De camping straalt enorm veel rust uit, lekker ruime plaatsen, heel attent heeft iedere plek een betegelt terras waar je je voortent op kunt zetten, een mooi en net toiletgelegenheid, alles zag er verzorgd en netjes uit.

Nadat we even lekker bijgekomen waren van de reis toverde Fonza een heerlijk "lunch buffet" op tafel. Er was stokbrood, crackers, smeerkaas, zalm, makreel, oranje paprika, tomaatjes en twee lekkere salades. We konden naar hartenlust combineren, en dat resulteerde in dit soort bordjes:

Nadat het eten wat was gezakt gingen we aan de slag. Fonza en Paul hadden een spel bij zich, waarbij wat handigheid qua ballen gooien aan te pas zou komen. Eerst moest er een parcours uitgezet worden met drie driehoeken, afgebakend met vlaggetjes, op 6 meter afstand werden 2x 3 blokken neergezet. De buitenste 2 waren ridders, de middelste was de koningin.
Het spel begon er mee dat ieder team (Paul & Ardie en Fonza & ik) in iedere driehoek, vanaf de blokken, een bal te gooien. Pas als in iedere driehoek een bal van je team lag mocht je verder in het spel. Het ging er daarna om dat je zo snel mogelijk eerst de ridders en als laatste de koningin omgooide. Gooide je de koningin eerder om moest je vooraan beginnen met het gooien in de driehoeken. En ... om het nog wat competatiever te maken... je mocht het andere team ook uit de driehoeken "ketsen".


Paul is een rasechte SP-er, en heeft niet zo heel veel met het Koningshuis... en dat was overduidelijk. Keer op keer knikkerde hij de koningin omver voordat de ridders omgingen...... :) Hij kon zich later de avond ook maar moeilijk herinneren wie gewonnen had :) Voor de duidelijkheid..... Fonza en ik wonnen met 6-4 :)

Na het spel met de nodige pauzes werd het tijd om Beau uit te laten. We liepen met z'n vieren even een lekkere ronde rondom de camping. Vlakbij was een prachtig water, waar we echter niet te dichtbij moesten komen omdat het hartstikke vergiftigd is met een of andere vervelende bacterie.


 
Na een heerlijke wandeling togen we richting restaurant. Paul had al verkend en vlakbij een mooi restaurant gevonden. Toen we daar echter aankwamen was die hartstikke dicht!
Nou ja, dan maar door naar het centrum, daar waren zaakjes genoeg, en wat bleek?
Heel Voorschoten stond in het teken van "Voorschoten goes Brittain"  en vandaag was zelfs een oldtimer rit met prachtige oude brommers, motoren, auto's, vrachtwagens en tractoren. Er liepen mensen helemaal aangepast aan het thema rond, er waren doedelzakspelers, we keken onze ogen uit. Hieronder een impressie:







De doedelzakspelers heb ik ook gefilmd, ik kan zo genieten van die muziek, geweldig!


Toen de regen roet in het eten gooide doken we een mediterraans restaurant binnen, casa Nostra. En hier genoten we een heerlijk diner. Helaas was de vis van Fonza te droog, de rest was overheerlijk.
Ikzelf had vooraf een salade van speenvarken en als hoofdgerecht een stukje ossenhaas met gekaramelliseerde rode wijnsaus met truffel....mmmmmm


Veel te snel ging de dag voorbij....
Wat hebben we genoten, wat was het gezellig en wat waren we blij dat het eerste restaurant gesloten was! ;)

Wat een heerlijke vakantie....

Liefs,
Harriette





Geen opmerkingen:

Een reactie posten