Over mij

Mijn foto
Verre van slank maar lekker in mijn vel. Verre van het schoonheidideaal maar opmerkelijk vaak erg gelukkig. Verre van "normaal" and loving it. Wel een echte vrouw met alle bijbehorende "gebruiksaanwijzingen", een meisjes meisje in de zin van graag shoppen (liefst alleen), lekker tutten (maar wel effectief), en schoenen heb ik nooit te veel (vind ik). Mijn grootste uitdaging in dit leven tot nu toe is mezelf accepteren op allerlei vlakken en tegelijkertijd een zo gezond mogelijk gewicht te "vinden". En over die zoektocht gaat dit blog tegenwoordig.

vrijdag 10 augustus 2012

Waanzinnig weekend

Hi lieve mensen,

Deze hadden jullie nog tegoed. Hij stond nog in concept. Door alle drukte afgelopen week totaal vergeten...

Ik zal het proberen kort te houden maar tjonge jonge, wat een ongelooflijk gaaf, heerlijk, relaxed, gezellig, warm, supertof en waanzinnig weekend heb ik mogen beleven...

Nee, er is niets spectaculairs gebeurt, en toch, toch was het er weer een met een gouden randje.

Vrijdag was het eerst even werken. Toch kan ik daar enorm van genieten. Gewoon in je gemakkelijke kloffie, haren modelletje "oorlog", verse koffie als je daar zin in hebt en geen storingen. Heerlijk!
Binnen no-time had ik gedaan wat ik moest doen.
Daarna was het tijd om mijn kloffie zo langzaamaan voor het badpak te verruilen want jaaa, het was WEER mooi weer!
Zo gezegd zo gedaan, lekker op het luchtbed dobberen in ons zwembad. Wat kan geluk toch simpel zijn.......
Al snel was het lunchtijd. Even lekker in de schaduw, even de huid de kans geven bij te tanken, en tevens mijn maag. En wat die maag betreft... de weegschaal was ontzettend lief voor me geweest. Zoals hij die ochtend aangaf was ik inmiddels een kilo lichter! Nu ben ik natuurlijk heel nieuwsgierig wat het resultaat gaat zijn over 2 weken bij Dave.... spannend!

Hoe dan ook. Zo hobbelde ik de dag door. Af en toe een machine was aan, wat berichtjes op facebook en mail, vaatwasser uit en in ruimen en zo wat " knommelen".

's Middags moest ik nog even het dorp in. Mijn nieuwe (reserve) bril was klaar en kon opgehaald worden en zo had ik nog wat kleine boodschapjes. Daarna ook maar meteen de supermarkt aangedaan en hup naar huis.
Die avond hadden we nog een verjaardag bij de buren van de buren :) De baasjes van onze " lease-katten". Het werd laat en erg gezellig.
Nappie, onze "lease-kat" zit gehypnotiseerd te kijken of er niet een muisje langs wil komen. Het konijn en zij zijn maatjes zo lijkt het. Poemel is in elk geval niet bang en regelmatig betrappen we de twee neus aan neus :)

Zaterdagmorgen was het weer vroeg op. Ik had me nog zo voorgenomen lekker lang te blijven liggen, tot wel 9 uur maar nee hoor. Om 8 uur present, om 9 uur vertrok ik richting mam voor het wekelijkse poetsrondje bij haar, met niet te vergeten het gezellig aansluitend koffie leuten bij zuslief.
Van daaruit ben ik maar meteen doorgetuft naar mijn schoonouders waar het gras volgens mij wat pokon had gehad........mijn God. Ik heb me suf geduwd (en neeeee... het is een elektrische grasmaaier!), het gras was te vochtig waardoor het even doorbijten was.
Daarna nog snel de badkamer een goede beurt en hup naar huis.
Na een heerlijke lunch was het tijd om ons eigen huis onder handen te nemen. Ik wist dat alles wat niet gedaan zou worden dit weekend, waarschijnlijk volgend weekend er ook nog ligt, aangezien ons een behoorlijk hectische week voor boeg ligt. Dit omdat Ardie's vader weer geopereerd moet worden. Een nieuwe heup, hij heeft 4 jaar met een scheve rondgelopen... ai.

Maar goed, na een tijdje was het allemaal aan kant, draaide de wasmachine z'n programma en begon ik wat in te kakken. Dus even met de pootjes omhoog, boekje erbij en lekker relaxen.
Nadat Ardie thuis was van z'n werk kon ik hem meteen weer wegbrengen, waar ik hem 's nachts om 2.00 uur mocht halen. Hij was zo gaar als een banaan maar had een heerlijke dag gehad. Kijk... daar kan ik dan ook weer blij van worden :)
En ik had een heerlijke, sentimentele jankfilm zitten kijken over moederschap. En ja, ik heb inderdaad een overheerlijk potje zitten janken. Heerlijk!

Naomi Watts en Annette Bening schitteren in deze ontroerende, eerlijke film vol sterke vrouwen...

Toen Ardie eenmaal thuis was ben ik meteen mijn bed ingedoken want rond 14.00 uur de volgende dag zou Ardie's broer op de kermis komen met z'n gezin. Gezellig! Lekker met ons petekind over de kermis struinen.... ik had er zo'n zin in!
De ochtend verliep vlotjes totdat er een telefoontje kwam van onze lieve buurvrouw. Ze vroeg of ik geen zin had om met hun te gaan eten die avond, dan was ik ook niet alleen omdat Ardie er niet was en waren zij met een even aantal.... Ik moest even slikken, het overviel me... Die mensen doen al zo veel voor ons, hebben Paschya jarenlang iedere dag uitgelaten zodat ik mijn superleuke baan in Venlo aan kon nemen, ze nodigen ons zo vaak uit, ik klapte even dicht, gewoon omdat ik het zo bijzonder vind dat ze dat allemaal doen...... Buurvrouw en ik hebben dan ook wel een bijzonder band. Je zou het bijna een moeder-dochter relatie kunnen noemen.... heel bijzonder...

Hoe dan ook. Buurvrouw merkte dat het aankwam en stond even later op de stoep en ja hoor, daar kwamen de traantjes. Uiteindelijk heeft ze me toch over weten te halen met de woorden "doe het dan voor mij". Tja, daar kon ik geen weerstand tegen bieden. Alle lijstjes met dingen die nog gedaan moesten worden smolten als sneeuw voor de zon en ziedaar. Ik had een " date"  die avond.

Daarna moest ik als een haas door naar de bakker. Wilbert, Anita en Shin-ju zouden zo komen en ik wilde wat gebak halen ter ere van de kermis. Daarna nog snel door naar Merselo om mams auto te droppen en hup weer naar huis waar ons bezoek inmiddels al gearriveerd was.
Ze hadden Neomi (de hond) ook bij maar daar hadden we geen kind aan. Die heeft de hele tijd gehypnotiseerd naar ons konijn staan kijken ;)
Na de koffie met gebak snel door naar de kermis, onze tijd was beperkt en we wilden wel alles kunnen bekijken :)
En dat is gelukt, we hebben heerlijk rondgezworven, het was gezellig, we hebben gelachen en Neomi mocht vele aaitjes ontvangen. Ach ja, het is ook zo'n scheetje, wie kan daar nu weerstand aan bieden?
Veel te snel was het alweer tijd om te gaan want tja, Ardie moest om half vijf vertrekken.
Dus snel naar huis, nog even gezellig samen wat gedronken en daarna afscheid genomen.
Heerlijk toch als je zo'n band met je familie hebt... En we zien hun misschien niet heel vaak omdat we toch wat verder uit elkaar wonen en allemaal een druk leven leiden. Maar de tijd die we samen doorbrengen is altijd super. En daar gaat het om :)
Neomi, met een hypnotiserende blik richting baasje die lekker kibbelingetjes aan het eten is. Op de achtergrond nog een stukje van Shin-Ju, helaas deze keer geen volledige foto van haar



De kermis attractie "herrie in de keuken". Omdat Ardie toch wel een ten Blijker fan is en omdat het toch wel erg toepasselijk is voor hem, MOEST ik deze wel op de foto zetten :)

Die avond mocht ik dus met de buurvrouw, buurman en buurvrouw's moeder uit eten. En Jezus mina, wat was het weer lekker, wat was het gezellig, en wat WAS ik blij dat ik me om had laten halen. Buurvrouw had helemaal gelijk... Dit was net wat ik nodig had....

Alleen bij het voorgerecht is het me gelukt een foto vooraf te maken, bij alle andere gerechten was het bordje al bijna leeg voordat ik er aan dacht....hihi. En jongens.......het was lekker!

Heerlijk relaxed zitten in de tuin van " de Heeren van Overloon". Een van mijn favoriete restaurantjes in de wijde omgeving. Chef-kok Theo en gasvrouw Marijke maken er iedere keer weer een culinair feestje van.
Voor meer informatie zie http://www.heerenoverloon.nl

Onze lieve buurvrouw Liesbeth zit ook te smullen. En ja Liesbeth, je had gelijk, het heeft me ontzettend goed gedaan....
Nogmaals bedankt :)

Moe maar heel voldaan plofte ik die avond in bed. Wetend dat het eigenlijk ietsie te laat was maar ach.... het was het meer dan waard...
Wat een waanzinnig weekend!

Liefs,
Harriette

1 opmerking: