Over mij

Mijn foto
Verre van slank maar lekker in mijn vel. Verre van het schoonheidideaal maar opmerkelijk vaak erg gelukkig. Verre van "normaal" and loving it. Wel een echte vrouw met alle bijbehorende "gebruiksaanwijzingen", een meisjes meisje in de zin van graag shoppen (liefst alleen), lekker tutten (maar wel effectief), en schoenen heb ik nooit te veel (vind ik). Mijn grootste uitdaging in dit leven tot nu toe is mezelf accepteren op allerlei vlakken en tegelijkertijd een zo gezond mogelijk gewicht te "vinden". En over die zoektocht gaat dit blog tegenwoordig.

zondag 19 augustus 2012

D-day en zo

Hoi lieve mensen,

Voor iedereen die niet de tijd heeft om het hele verhaal te lezen, ik was gisteren bij Dave. Resultaat - 1 kg. In totaal sinds het sponsortraject begon - 12,5 kg. In totaal sinds ik begon in augustus - 26 kg.
Mijn spiermassa was sinds de vorig keer toegenomen, vetmassa afgenomen, vochtbalans toegenomen. Dus kortom een hele positieve meting.
De rest van het gesprek komt later in het blog terug, eerst de rest van de week.

Het was een pittig weekje. Mijn laatste week voor de vakantie. Het werd een week van om 6 uur opstaan en rond 00.00 uur in bed vallen. Volle dagen, veel dingen op het werk die nog afgerond moesten worden (niet alleen van mezelf by the way....grijns) en genoeg dingen te doen thuis.
Schoonvader mocht maandag gelukkig weer naar huis dus het extra op en neer jakkeren naar het ziekenhuis werd beperkt tot een paar dagen.

Donderdag was hele pittige dag. Het begon al goed, ik werd om 6 uur wakker en merkte toen dat het licht het niet deed. Toen ik eenmaal wakker was bleek dat niets het deed. Zucht, naar beneden de stoppenkast in en ja hoor, de schakelaar stond om. Omgezet en hup meteen er weer uit. En dan wordt het zoeken he.... 3!!!! kwartier later werd Ardie wakker van mijn gescheld en waren we er samen snel uit dat het in de keuken zat, waarschijnlijk de lampjes onder het aanrecht die kortsluiting maakten.
De koelkast zat gelukkig op een andere groep dus besloten we om die schakelaar uit te laten en ons snel klaar te maken voor het werk. Een sprint onder de douche, konijn wat voer toegesmeten, make-up in mijn tas gegooid daar had ik geen tijd meer voor, boterhammen gesmeerd en hup naar het werk.
Op het werk moest ik eerst even stoom afblazen, een beker cappuccino pakken en mezelf optutten (nog geen 5 min), daarna was het weer oké en kon ik aan mijn werkdag beginnen.
Die liep zo snel zo vol dat ik een mail de afdeling rondstuurde:

" Beste collega's,

Omdat ik nog veel dingen heb liggen die ik voor mijn vakantie moet en wil afronden, hierbij een vriendelijk verzoek geen nieuwe vragen/opdrachten bij me neer te leggen vandaag.
Natuurlijk, als het echt niet zonder mij geregeld kan worden ben ik er voor jullie maar voor de rest wil ik graag met rust gelaten worden.

Hooguit een keer wapperen met m'n deur om de stoom er uit te laten en af en toe een cappuccino af te geven :)"

Hierop werd heel leuk gereageerd en mijn collega's waren super lief voor me. Het was in elk geval duidelijk :) en zo verliep de rest van de dag als een gesmeerde bliksem en was het voordat ik het door had half zes. Hoog tijd om te gaan sporten. En 's avonds nog even met schoonmoeder de boodschappen, kortom, ik viel ergens rond elf uur helemaal gaar in bed.

Vrijdag was het weer vliegen want de voorbereidingen voor Ardie's verjaardag waren gewenst, ik moest naar Dave en ook mijn moeders huisje moest nog gekuist. Ik zou bij de Hanos een deel aan boodschappen halen en dan meteen Ardie ophalen.
Gelukkig kwamen de buren nog helpen die avond waardoor uiteindelijk alles zover was dat we zaterdag buiten niet veel meer hoefden te doen voor onze pool-party.


Ons petekind Shin-Ju amuseerde zich prima in het water

Zaterdag was ik om acht uur present. En meteen vol aan het werk. De benedenverdieping, alle laatste dingetjes buiten klaarzetten, even de mail etc. checken en even nog het werk checken, ik was niet helemaal klaar met dat wat ik wilde doen.
Rond de middag waren we startklaar en rond een uur waren de eerste gasten er.
Het werd een mega gezellige verjaardag waar de laatste gasten later naar huis gingen dan ik naar bed :) Iedereen ging hartstikke leuk met elkaar om, mensen waren niet te verlegen om zelf wat dingen te pakken en aan het eind waren we hartstikke door onze wijn en port heen. Volgende keer dus iets meer inslaan .....  :)


Het werd een mega gezellige verjaardag op een van de lekkerste, zwoele zomeravonden van het jaar
:)

Zo dat was het verslag hoe we onze vakantie aangevierd hebben. Nu weer terug naar het wegen.
Tijdens de verjaardag heb ik nergens naar gekeken maar.... ik had een goed gesprek met Dave.
Een van mijn opmerkingen daarin was "streng zijn voor jezelf is soms ook lief zijn voor jezelf". Niet alle dagen hoeft het feest te zijn, niet alle dagen (ook niet tijdens vakantie) hoef je allemaal lekkere dingen te nemen om het leuk te hebben. En.... ik heb een deal met Dave. Hij vroeg me nl. hoe ik tegen de vakantie aankeek nu, omdat ik daar destijds wat zorgen om had. Nu sta ik er zekerder in. Ik durfde zelfs te zeggen " ik durf te garanderen dat er na de vakantie NIETS bij is gekomen". Dat vond Dave nogal een uitspraak waarop ik zei " dat weet ik, en toch durf ik het te garanderen", het is me tenslotte de vorige keer ook gelukt!
Waarop hij z'n hand uitstak en zei "deal".
Ardie en ik hebben besloten om in elk geval 2x per week te gaan sporten bij de bedrijfsfitness en ik ga ook tussendoor regelmatig wat extra's doen qua beweging, als ik het maar dingen op de fiets doen.
En ik probeer zoveel mogelijk mijn ritme met bewuste keuzes en gezond eten vol te houden.

We gaan een heerlijke vakantie hebben en met een beetje mazzel ben ik gewoon weer wat lichter over een paar weken.

Liefs,
Harriette

2 opmerkingen:

  1. Volgens mij zat ik zo diep met mijn neus in de cijfers en de controles dat ik helemaal vergeten ben je een fijne vakantie toe te wensen. Bij deze dus: Fijne vakantie en geniet van je vrijheid.
    Wat deel 1 van je verhaal betreft: het potje is aangevuld!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Rianne... Dat was hartstikke duidelijk, enne... ik val er niet over als iemand er niet aan denkt, weet toch wel dat je me dat gunt :)
    Heel veel succes met al die cijfertjes en controles, ik weet dat het een hele hele hele grote klus is...
    En wat het potje betreft... volgens je zoon kan het vast veel en veel sneller... toch? ;)

    BeantwoordenVerwijderen