Over mij

Mijn foto
Verre van slank maar lekker in mijn vel. Verre van het schoonheidideaal maar opmerkelijk vaak erg gelukkig. Verre van "normaal" and loving it. Wel een echte vrouw met alle bijbehorende "gebruiksaanwijzingen", een meisjes meisje in de zin van graag shoppen (liefst alleen), lekker tutten (maar wel effectief), en schoenen heb ik nooit te veel (vind ik). Mijn grootste uitdaging in dit leven tot nu toe is mezelf accepteren op allerlei vlakken en tegelijkertijd een zo gezond mogelijk gewicht te "vinden". En over die zoektocht gaat dit blog tegenwoordig.

maandag 27 augustus 2012

Holliday.....celebrate

Hoi lieve mensen,

Wat een heerlijke vakantie hebben we, ik had niet verwacht dat onze thuisvakantie dit jaar me zo ontzettend goed zou bevallen.... Ardie en ik houden allebei van reizen, nieuwe stukjes van onze wereld ontdekken en in Ardie's geval, nieuwe gerechten proeven en opslaan zodat hij er thuis weer wat mee kan... :)

Dit jaar zat het er gewoon niet in. Zoals jullie weten hebben we in het voorjaar onze woonkamer een complete metamorfose gegeven, heb ik laatst onze toch al overjarige auto flink geblutst en willen we eigenlijk binnen nu en een paar jaar graag de voegen van ons huis laten doen.
Eerste prioriteit is nu een andere auto. Zolang deze nog loopt hebben we mazzel, kunnen we nog even doorsparen maar door de keuring komt hij echt niet meer. Het is een heuse Flodder auto, hij ziet er niet meer uit, je moet een behoorlijke routine hebben om er überhaupt mee te kunnen rijden en voor Ardie's humeur is het geen goede matcht......grijns.

Dat alles maakte dat we besloten dit jaar thuis te blijven, vakantie in eigen tuin zogezegd. En zeg nu zelf, we hebben tot nu toe toch wel enorm veel mazzel gehad met het weer! Gisteren was eigenlijk de eerste dag dat het zo'n beetje de hele dag regende en het echt te koud was om in het zwembad te gaan. De natuur had het vocht hard nodig en ik moest hoognodig aan de slag met Ardie's kookboek dus heel erg vonden we het niet :)

Tot nu toe hebben we op gisteren na, iedere dag nog bezoek gehad. Familie en vrienden, het is een zoete inval van mensen die ons graag weer eens zien, of graag eens wat vaker willen zien.
Ardie wil iedereen graag van lekker eten voorzien, dat krijg je er niet uit, dus tot nu toe hebben we ondanks dat we thuis zijn al een hele culinaire reis gemaakt......hihi.

Zaterdag stond er iets nieuws op het menu. Christel, Ardie's nichtje maar tevens onze vriendin (het voelt eigenlijk meer als een zusje) was bij ons. Erg gezellig, even weer gezellig bijkletsen maar ook fijne serieuze gesprekken. Binnenkort ga ik bovendien model voor haar zijn en krijg ik acrielnagels aangemeten...... ben benieuwd!
Maar goed, zaterdag stond er dus iets nieuws op het menu. Bobotie. Het is een Zuid-Afrikaanse gehaktschotel. We zijn op internet gedoken en vonden een recept afkomstig van een echte Zuid-Afrikaanse gastmoeder. Ardie voegde er nog wat van zichzelf aan toe en voila... een heerlijke, verantwoorde maaltijd kwam op tafel:
Natuurlijk was ik al volop aan het eten toen ik er aan dacht om een foto te maken :)

De ovenschotel was al flink geslonken....

De komkommersalade, aangemaakt met magere yoghurt was ook overheerlijk

En de zoete aardappeltjes uit de oven gingen er in als zoete koek!
De eerste week vakantie is dus voorbij. Time flyes....
Echt veel uitslapen doe ik trouwens niet. Want... WIJ hebben dan misschien vakantie..... de bouwvakkers in de buurt zijn weer volop aan de bak!
Rechts van ons huis, op een kleine 200 meter, zijn ze volop bezig met de bouw van het 3e appartementencomplex. De bouw daar is volgens mij al een jaartje of 2 bezig en ... om eerlijk te zijn, wat ons betreft mag het nu wel bijna klaar zijn.... We zien vanuit onze tuin de bovenste laag van dit complex verschijnen, het zou fijn zijn als we straks ook weer gewoon lekker vrij in onze tuin kunnen liggen. Op dit moment, als ik in het zwembad lig, verschijnt er met enige regelmaat de arm van een enorme bouwkraan die dan mijn kant op wijst.... Ik hoop voor de machinist dat hij kan genieten van het uitzicht ;)
Links van ons zijn ze een complex aan het bouwen waar straks dementerende ouderen komen te wonen, de bouw vordert gestaag, gelukkig is het laagbouw dus is het niet zo'n jarenplan als rechts van ons.
Voor beide bouwprojecten moeten er natuurlijk regelmatig zware vrachtwagens door onze straat, moet er gelost worden, en niet te vergeten, moet er van beneden van de bouwplaats gecommuniceerd worden met de machinist in de kraan,. Blijkbaar kennen ze het fenomeen walkie talkie niet ;)
En om het verhaal compleet te maken.. sinds afgelopen maandag is achter ons een bedrijfje begonnen met het uitkappen van de voegen van diverse huizen daar. Een hele rij huizen krijgt nieuwe voegen, laat de huizen zandstralen etc....



Dit alles maakt dat ik tot op heden maar weinig heb uitgeslapen. Rond half acht ben ik meestal wakker, met uitschieters zoals vandaag, 9 uur!
Als je nu denkt dat ik hier zwaar van baal.... nee, dat niet. Ik vind die uurtjes 's morgens alleen wel lekker. Even wat schrijven, facebook checken en de mail. Even relaxed ontbijten. En niet te vergeten, even een paar uurtjes werken aan ons kookboek.
Want ja... we zijn bezig met een kookboek!  Ardie heeft inmiddels een 900 eigen recepten die verdeeld staan over een paar honderd documenten. Van alle demo's die hij bij de Hanos heeft gedaan hebben we de recepten in onze pc staan. Net zoals allerlei recepten die hij verzon bij de vorige werkgevers. Meestal staan ze per 3 a 4 in 1 document. En daar ben ik nu overzicht in aan het scheppen. Ieder recept komt in een afzonderlijk document te staan, het hoofdingrediënt als eerste benoemd, onderverdeeld in diverse mapjes. Op die manier kunnen we straks heel gemakkelijk sorteren, zoeken en uitzoeken. Het is even een flinke klus. Ik moet nog een 170 documenten aanpakken maar... dan hebben we ook wat. :)
Hoe dan ook... ik hou jullie op de hoogte ;)

Onze vakantie kabbelt dus lekker voort. We genieten enorm, rusten lekker uit zodat we straks, over een paar weekjes, ook weer helemaal uitgerust aan de slag kunnen.

Komende week staat er ook weer van alles op het programma, morgen een verjaardag, sporten, bbq bij mijn schoonouders, een crematie en als het even past ook nog repetitie. Woensdag hebben we onze beeldhouw workshop, donderdag sporten, vrijdag een feestje, zaterdag feest van het koor en zondag komen de Lokies gezellig op bezoek. Het beloofd dus weer een erg leuke week te worden!
En ondanks als dit bezoek en lekkere eten, lukt het me nog prima om op gewicht te blijven. Sterker nog.... als het zo doorgaat ben ik bij het volgende weegmoment gewoon afgevallen!

Tot slot nog een plaatje van mijn verjaardagscadeau aan Ardie. Hij staat voor onze voorraam, uitnodigend naar iedereen die langskomt. Iedere keer dat ik thuis kom geniet ik weer van het uitzicht en... belangrijker nog, Ardie vind hem ook prachtig. Hij staat er zeg maar als verwelkomer van al het geluk wat onze kant op mag komen ;)



Fijne week allemaal, geniet er van!

Liefs,
Harriette



1 opmerking:

  1. Geniet verder van je vakantie! Jullie hebben het weer mee (je krijgt wat je verdient, nietwaar)

    BeantwoordenVerwijderen