Over mij

Mijn foto
Verre van slank maar lekker in mijn vel. Verre van het schoonheidideaal maar opmerkelijk vaak erg gelukkig. Verre van "normaal" and loving it. Wel een echte vrouw met alle bijbehorende "gebruiksaanwijzingen", een meisjes meisje in de zin van graag shoppen (liefst alleen), lekker tutten (maar wel effectief), en schoenen heb ik nooit te veel (vind ik). Mijn grootste uitdaging in dit leven tot nu toe is mezelf accepteren op allerlei vlakken en tegelijkertijd een zo gezond mogelijk gewicht te "vinden". En over die zoektocht gaat dit blog tegenwoordig.

dinsdag 21 augustus 2012

Alles is liefde....

Daar ben ik weer... :)

Ongelooflijk, wat een heerlijk begin van onze vakantie! Ik heb het gevoel dat we van het ene feest in het andere bijzondere moment vallen, alsof we alleen maar bezig zijn met genieten, alsof wij in slow motion bewegen en de rest van de wereld als een versnelde film langs ons heen beweegt.....

Zoals jullie al konden lezen was Ardie's verjaardag een prachtig feest. En wat was het heerlijk om hem zo te zien genieten, om iedereen zo te zien genieten! Alsof iedereen nog even optimaal wilde genieten in het meest zwoele weekend van het jaar (tot nu toe)!

En zondag gingen we gewoon door! Toen ik eenmaal weer onder de levenden was (ik heb geslapen als Doornroosje volgens mij), ben ik rustig begonnen met opruimen. Niet dat er gigantisch veel zooi was, het meeste hadden we al opgeruimd, maar toch..
Mijn vriendin Petra en haar vriend zouden komen die zondag en ook Lisa, ons nichtje zou komen zwemmen. Het beloofde een Tropische dag te worden en daar houden Ardie en ik wel van, vooral als we vakantie hebben (sorry lieve mensen die zich afgelopen weekend sufgewerkt hebben, voor ons was het een feestje). Dus toen ook Ardie weer boven water was, werd ik op pad gestuurd met een boodschappen briefje zodat we op het heetst van de dag niet veel meer hoefden :)

En wat was het lekker, wat was het gezellig! En tjonge jonge jonge... wat was het on-Nederlands heet! Heerlijk!
Als we te warm werden even het relatief koele water in (graadje of 26?), als we dorst hadden was het drinken dichtbij en onder de parasol was het goed toeven in niet veel meer dan een badpak....
De dag vloog voorbij terwijl we zelf heel langzaam gingen... Heerlijk!
Die avond hebben we gezellig met z'n viertjes (Lisa was weer naar huis) van Ardie's bbq eten genoten... Ongelooflijk hoe hij kan toveren met eten... Hoe simpel het ook is, het is gewoon altijd lekker! Het was al laat in de avond toen we afscheid namen van elkaar.
Weer een heerlijke, ontspannen, gezellige vakantiedag dus....

Bewust gingen we niet te laat naar bed want.... maandag zouden we met onze lieve buren Bert & Liesbeth naar Thermae2000 gaan. WEER relaxen en genieten dus!
Om 9 uur stond Liesbeth voor de deur en zoals altijd moesten ze nog even op ons wachten .... irritant maar waar... het lukt me maar zelden om eerder klaar te zijn dan zij terwijl IK het ochtendmens van ons vieren ben! Go figure.....

Meteen zat de stemming er goed in. Alle 4 hadden we er vreselijk veel zin in, we hadden er allemaal enorm naar uitgekeken.
We zouden gewoon vooral veel gaan genieten, doen waar we zin in hadden en niets moeten. Ardie had een Lotus massage gereserveerd en Liesbeth en ik allebei een Watsu. Bert hoefde geen extra behandelingen, die is helemaal happy in de sauna. Kortom, voor elk wat wils.
We waren zo vroeg dat het restaurant niet eens open was.... Beetje raar vind ik het wel dat je om 10 uur binnen kunt maar pas om 11 uur ergens wat drinken kunt kopen.... maar goed, dat is hun keuze, er zal vast een gedachte achter zitten :)

Uitzicht vanuit het terras bij Thermae2000

We vonden een rij ligstoelen perfect dichtbij het water en restaurant, Ardie, Liesbeth en ik gingen alvast een keer het water in en Bert dook in z'n krantje. En om 11 uur doken we het terras op voor een drankje. En de rest ging bij de tweede ronde ook voor een stukje gebak wat ik wijselijk besloot niet te doen. Ik had voorlopig even genoeg gebak gehad, verjaardagje nietwaar? ;)
Voor we het wisten moest Liesbeth zich al melden voor haar Watsu behandeling, helemaal enthousiast gemaakt door mijn verhalen de vorige keer en wetend dat ze van het floaten ook zo enorm geniet, verheugde ze zich enorm (en ik met haar). Gelukkig mocht ik toekijken, ik had het dan wel een keer ervaren maar nog nooit gezien, en de therapeute in mij was verschrikkelijk nieuwsgierig wat zo'n therapeut nu eigenlijk doet.
Ik heb de volle 3 kwartier geboeid zitten kijken... Alleen al van het kijken kwam er een enorme rust over me heen. De therapeut was zo respectvol in alles wat hij deed.... voor ik het door had waren de 3 kwartier om en moest Liesbeth moeite doen om weer bij te komen... De glimlach op haar gezicht was goud waard, ik had niets te veel gezegd vertelde ze me....

Voor iedereen van jullie die nu nieuwsgierig is, hierbij de link naar de behandeling: http://www.thermae.nl/watsu (als de link niet werkt even kopiëren en in de adresbalk plakken).
Op www.watsu.nl vind je ook uitgebreid informatie...

We hadden afgesproken om na Liesbeths behandeling te gaan lunchen omdat mijn Watsu om 14.30 uur gepland stond, anders zou het te laat worden.
Alle vier hadden we zin in een salade. Ardie nam een Calamaris, Liesbeth en Bert een Caesar en ik ging voor de Vega (ik zou die avond al genoeg vlees krijgen, kortom 2e bewuste keuze die dag). En echt, hij was lekker! (Alleen Ardie vond de zijne wat minder omdat hij niet zo van gerookte zalm houdt, we hadden niet gezien dat die er ook bij zat).
Ik had bij de kassa het Thermae water ontdekt een aangezien je (zeker tijdens zo'n dag) goed moet drinken had ik me een fles besteld, heerlijk! Bert had een kan sap besteld een ook dat was zalig. Het was dus een soort van Riviera ervaring op het terras ....

En toen was het mijn beurt. Liesbeth ging even mee, die wilde ook graag wel even kijken. De therapeut had er volgens mij wel lol in, hij had van Liesbeth al gehoord dat ik al eens eerder een Watsu had ervaren en had dus door dat hij snel met me aan de slag moest.
Hij vroeg of ik hulpjes nodig had met drijven (nee dus, drijven kan ik als de beste, overgewicht hebben heeft zo z'n voordelen...hihi), hij gaf nog even aan dat als ik iets niet fijn vond dat meteen moest zeggen en dat als ik zo ver was ik een kneepje moest geven in z'n hand, dan zouden we beginnen (KNIJP!)...
Wat het precies met je doet kan ik niet omschrijven... Zoals ik na afloop tegen hem zei " heel raar, aan de ene kant was ik er helemaal bij, en aan de andere kant was ik heel ver weg....". Voor mijn gevoel waren we hooguit een kwartier bezig geweest maar het waren echt wel 45 min.....
Weer zo'n moment dus alsof je zelf heel erg vertraagt en de rest van de wereld (de tijd) in de versnelling gaat....
Bovendien, in het water ben je zo goed als gewichtloos, hij kon me buigen en strekken op een manier wat me buiten het water waarschijnlijk niet snel lukt en nogmaals, het gevoel kan ik niet omschrijven maar LEKKER dat ik het vind!
Pas toen ik na verloop van tijd voelde dat we al een hele tijd stil stonden, deed ik heel voorzichtig mijn ogen open... Ik had het gevoel alsof ik heeeeeeel diep in mezelf zat, ik echt even moest landen, met een heel licht gevoel in mijn hoofd... kortom een intens diep gevoel van ontspanning.
Nadat de therapeut zeker wist dat ik er weer helemaal was vertelde ik kort hoe het voor me was geweest (alsof hij dat niet zelf gezien had....grijns) en namen we afscheid. Ik heb nog zeker een 10 minuten op mijn rug door het water gedreven voordat ik weer naar de rest ging. Zo bijzonder, zo lekker, zo speciaal was het (weer) voor me....

Inmiddels was het half vier, en zou de volgende floatsessie beginnen. Ik heb Liesbeth als een haasje gehaald zodat we in elk geval 1x konden floaten die dag! hahahhaha.
En weer was het heerlijk. Het is heerlijk om te ontvangen maar geloof me, om een ander zo te laten genieten is ook heel bijzonder. Ik vind in elk geval heel bijzonder om te mogen doen. Misschien moet ik toch maar eens gaan onderzoeken waar ik zo'n opleiding kan doen....
En na 10 minuten was het wisselen en mocht ik WEER gaan genieten. Ook Liesbeth heeft er absoluut feeling voor, ik was weer helemaal weg....
Al met al duurt zo'n sessie een half uur. Maar om 16.00 uur zou weer een Thermaemotion zijn. Dan krijg je wat drijfhulpmiddelen en mag je in je eentje, lekker ronddrijven in dat speciale bad. Het water is extra verwarmd, er speelt muziek boven en onder water, er zitten ledlichtjes in het plafond en de ruimte wordt met gordijnen afgeschermd en verduisterd. EIGENLIJK kun je me tijdens een dagje Thermae in die ruimte achterlaten, ik amuseer me wel.... grijns.
En ook dit, allen maar drijven, was zo vreselijk lekker!

Volledig voldaan hobbelden we rond half vijf weer naar de rest. Ardie was inmiddels aan het ontspannen tijdens zijn Lotus massage, iets waar hij helemaal blij en ontspannen van wordt: http://www.thermae.nl/reserveren/6-massages/p4-lotus-massage
De buren en ik gingen alvast wat drinken, Ardie zou aansluiten als hij terug kwam. En ook hij had een geweldige massage zo vertelde hij. Na nog wat napraten besloten we om weer naar huis te gaan.
Zo bizar, ik had het gevoel alsof we er nog maar net waren! Het idee van een paar dagen wellness achter elkaar ga ik in elk geval steeds beter begrijpen..... :)

En nog was het niet voorbij.
Na een hele relaxte terugreis pakten we thuis snel onze tassen uit en het eten in en togen we naar de buren want; de buren hadden dit uitje geregeld, wij zouden voor het eten zorgen... hihi.
En Ardie had (weer) z'n best gedaan. Een Lamsbout gegaard op de bbq, diverse salades, gepofte aardappels met een kwarkmengels, sweetcorn, vers afgebakken broodjes en tot slot... een superlekker dessert wat ik ooit op een eerdere strooptocht door de Hanos ontdekt had :)

Het was dus WEER een heerlijke, bijzondere vakantiedag. WEER op en top genieten...
Soms heb ik het idee dat ik mezelf even moet knijpen..... Ik vraag me dan af of het nu echt aan mijn eigen instelling ligt (wat sommige mensen tegen me zeggen als ik vertel over al het moois wat ik meemaak) dat er zoveel moois gebeurt in mijn/ons leven. Of het aan mij ligt dat ik het gevoel heb dat er niet een paar maar heel veel bijzondere mensen op mijn/ons pad komen.
Er wordt wel eens gezegd "soms heb je het geluk een Engel te ontmoeten in je leven, in de vorm van een vriend".
Maar ik heb het gevoel alsof we omringd worden door "Engelen". Niet alleen vrienden maar in onze hele omgeving... in onze familie, in onze vriendenkring, onze buren, tussen onze collega's, bij het koor en ga zo maar door....

Dit is een beetje een ondeugende Engel, ik gaf haar in dec. 2005 (stond op een kaart) aan mijn Reikimaster tijdens de week dat ik ingewijd werd als Reikimaster. Heb haar altijd prachtig gevonden, lief en ondeugend in een. En ja, om eerlijk te zijn.... ergens deed ze me aan mezelf denken... ;)


Ik weet dat ik een positieve aard heb, heel snel geneigd ben om ook in zware tijden lichtpuntjes te zien. Dat was heus niet altijd zo, ook ik was ooit jong en onzeker. En ook ik heb hele verdrietige dingen meegemaakt. Maar toen kwam ik een hele bijzondere mevrouw tegen. Ze heet Rosalinde Seelig en is Reikimaster. Mijn Reiki-moeder kan ik beter zeggen....

Van haar leerde ik anders tegen het leven aan te kijken, meer te voelen en minder te denken, meer te ervaren en minder te regelen, meer te leven in het nu en minder in het verleden en toekomst...
Dat was waarschijnlijk de eerste keer dat ik bewust werd van al die "Engelen"  in mijn leven...
En of je nu geloofd in het fenomeen engelen, dat maakt niet uit. Je mag het noemen zoals je wilt, waar het om gaat is dat je mensen ontmoet in je leven, die raken, die je leven mooier kleuren, meer zin geven, je hun liefde schenken en waar je je liefde bij kwijt kunt.. Want tja... uiteindelijk is dat de kern wat zoveel goeroe's ons duidelijk willen maken....
Alles is een... alles is liefde....



Liefs,
Harriette

Geen opmerkingen:

Een reactie posten