Over mij

Mijn foto
Verre van slank maar lekker in mijn vel. Verre van het schoonheidideaal maar opmerkelijk vaak erg gelukkig. Verre van "normaal" and loving it. Wel een echte vrouw met alle bijbehorende "gebruiksaanwijzingen", een meisjes meisje in de zin van graag shoppen (liefst alleen), lekker tutten (maar wel effectief), en schoenen heb ik nooit te veel (vind ik). Mijn grootste uitdaging in dit leven tot nu toe is mezelf accepteren op allerlei vlakken en tegelijkertijd een zo gezond mogelijk gewicht te "vinden". En over die zoektocht gaat dit blog tegenwoordig.

maandag 28 mei 2012

En wederom een D-day

Jaja, vrijdag was het weer D-day.
Meteen maar het resultaat. Jullie komen er goedkoop vanaf deze keer. 2 ons zwaarder wat Dave ziet als gelijk gebleven. Spiermassa was ongeveer 2% meer. Dat is dus wel als het goed is aan het komen.
Aangezien ik de afgelopen week redelijk wat vette hap gehad had en dingen zoals koekjes etc., was ik er niet heel verbaasd over dat ik niet afgevallen was. Ik was al blij dat er niets bijgekomen was :)

Ook nu weer een heel goed gesprek met Dave. Wat hij erg positief vond was het feit dat ik uit mezelf al met punten kwam waar het links of rechts wat aan schortte de laatste tijd. Dat inzicht is natuurlijk erg belangrijk als je af wilt vallen. Hij hoefde bij mij niet te peuteren om dingen eruit te krijgen, het komt spontaan. Tja..... hou mij maar eens tegen als ik op mijn praatstoel zit.....whhaahahaha.

Hij vroeg ook of ik langzaamaan een dipje kreeg, het gevoel "ik ben al zo lang bezig" maar nee, dat heb ik eigenlijk niet. Maar..... ik heb het gevoel dat mijn omgeving er wel wat last van heeft. Of beter gezegd, die is er wat minder bewust mee bezig.
Dat gaf ik naar hem aan. Blijkbaar komt dat vaker voor.
Het valt me op dat ik weer vaker nee moet zeggen voor een 2e of 3e keer. Dat stukken gebak toch veel groter zijn dan ik vraag, dat soort dingen.
Ik moet dus weer even duidelijk zijn naar mijn omgeving want tja. Uiteindelijk ben IK degene die af wil vallen dus zal IK ook duidelijk moeten zijn in wat ik wil.

Verder viel het Dave op dat ik veel light drink en ik blijkbaar nogal een behoefte aan zoet heb. Nu kan het niet zo 1,2,3 kwaad met light maar het is beter daar wat van af te kicken dus voortaan meer water en minder fris. En in het algemeen wat minder zoetigheid.
Ook heb ik met hem afgesproken minder kaas en meer vleesbeleg (deed ik in feite al) en op de koolhydraten letten. Dit omdat ik eiwitten nodig heb om spieren op te bouwen.
Ik ga niet alle details van ons gesprek neertikken, dat is iets tussen hem en mij maar het was een erg prettig gesprek weer. Het motiveerde me meteen.
Dus ... meteen de koe bij de horens en met boodschappen minder fris en meer water (Marie-Henriëtte vind ik lekker) gekocht. En meer fruit in huis gehaald.

Tja, en dan gaat het meteen weer lekker die avond. Etentje bij de Heeren van Overloon, een 8!!! gangen site plate menu. Maar jongens jongens wat wás het lekker.

Hieronder een kleine impressie ;)





Tja....eh... dat laatste plaatje......... ik was wat laat met foto's maken bij die lekkere dingen daar... hihi.Net zoals de eerste 2 of 3 gerechtjes, die ben ik ik ook vergeten ...
Het was heerlijk. Niet bomvol na het eten, gewoon lekker voldaan.
Het zijn dus ook allemaal echt kleine gerechtjes. Echt verwennerij. Veel streekproducten, een mooie kwaliteit en super klaargemaakt. Ik heb in elk geval genoten!

Eigenlijk wilde ik over afgelopen week, onze zgn. "klusweek" een volledig blog wijden maar ach, als ik het heel goed bekijk is dat helemaal niet nodig. We hebben gewoon stinkende mazzel gehad dat het weer enorm meezat, we nergens geen tegenslagen tegenkwamen en de praxis ook nog eens een prachtige kortingsactie had!
Maandag zijn we begonnen met het uitruimen van de kamer waarna het er ongeveer zo uitzag.


Dinsdag hebben we vervolgens alle meubels uit huis gesjouw en onder het afdak neergezet en afgedekt. het behang van de muur gehaald (duurde erg lang), het hout geschuurd en de ramen goed afgeplakt zodat Ardie woensdag vooruit kon met spuiten.
Woensdag hebben we samen nog wat dingen klaargezet en toen kon ik naar de IKEA en begon Ardie met spuiten. Toen ik terugkwam hoefde ik alleen nog even op bepaalde punten een stuk karton vast te houden zodat reeds gespoten stukken niet geraakt zouden worden en voila. Klaar was Kees... eh... Ardie.
Daarna hebben we de plinten, de lijsten en de deuren nog geschilderd en toen was het wat ons betreft prima. We liepen al dik voor op schema.
Donderdag bleek dat alles goed geraakt was in de kamer dus op wat tipwerk na was het gewoon klaar!
Inmiddels lagen we dus dagen voor op schema!

 


Dus ik donderdag de stoute schoenen aangetrokken en Carpet right gebeld en uitgelegd dat we zo ver voorliepen op schema en we ons nu afvroegen of het vinyl niet eerder gelegd kon worden. Ardie had er een hard hoofd in en de mw. aan de telefoon gaf ook aan dat ze heel vol zaten maar toen ze zag dat we alleen de woonkamer hoefden, ontdekte ze een plekje in de agenda. Vrijdag middag! Yes!
Dus vrijdagmiddag kwam het vinyl al en ja, dat leukte het geheel meteen weer flink op. Bovendien, nu konden we veel eerder weer in gaan ruimen en hoefden we niet het hele weekend in de tuin (geen straf hoor) of bij anderen te "banken".
Vrijdagmorgen moesten we dus nog als haasjes naar de praxis om de gordijnrails te halen en nog wat dingetjes, zodat al het stoffige werk ook klaar was. We hebben ook meteen de deurplint en de deur van de keuken nog geschuurd. Dat idee kwam spontaan op omdat we nog tex en verf over hebben, we gaan de kleur dus doortrekken naar de keuken. Krijg je ook een mooi geheel van lijkt me.
Tja, dan kun je het stoffige werk maar beter gedaan hebben voordat de meubels er weer in staan nietwaar? Het schilderen komt later, eerst moet alles weer op z'n plaats staan.

Uiteindelijk had die stoffeerder de vloer binnen 15/20 minuten liggen. Iets waar we zelf waarschijnlijk een halve dag hadden zitten hannesen.....hahhaha.
Dus vrijdag konden de laatste dingetjes. De lampen hangen, dat soort dingen en spraken we af met Liesbeth, onze buurvrouw (die graag wilde komen helpen) dat we zaterdag, om 10.30 uur zouden beginnen met sjouwen.
Ardie moest de mis en place nog draaien van de catering voor de dag er na bij zijn peettante, dus lieten we het klussen voor wat het was. We hadden tenslotte al alles wat we gepland hadden (en meer) gedaan.
Die vrijdagavond werden we door Liesbeth (en Bert natuurlijk) uitgenodigd mee te gaan eten bij de Heeren van Overloon. Daarvan zijn de plaatjes hierboven. Wat een verwennerij.... het water loopt me gewoon in de mond als ik er aan denk.

Zaterdagmorgen moest ik eerst bij mam gaan poetsen, ook dat gaat gewoon door. Maar goed, mam had nog niets meegekregen van ons klussen dus moest ik eerst even bij haar op een stoel gaan zitten en vertellen. En tja, dat weiger ik dan ook niet, ze is tenslotte belangstellend en leeft erg mee.
Na een tijdje gezellig gekletst te hebben, zuslief was inmiddels ook aangeschoven, zijn we toch maar snel aan het werk gegaan. het was inmiddels al tien uur...... Oeps!

Uiteindelijk was ik iets te laat thuis dus had ik al een sms van Ardie te pakken waar ik bleef.......hahahah. Tja, sommige dingen moet je gewoon even de tijd voor nemen, en een gesprek met je moeder is er daar een van. Enne........ vind Ardie ook geen probleem hoor. Hij is gek op mijn moeder dus dat zit wel snor ;)

Dus toen ging het er aan, alle meubels even goed schoonmaken, in de kamer dragen en daar nog even met meubelolie behandelen. Als je dan toch bezig bent ook maar meteen goed.
Na ik denk ruim anderhalf/twee uur stond alles weer op z'n plek en was dit het resultaat.



Nadat alles op z'n plek stond ben ik eerst boodschappen gaan doen. Het was tenslotte pinkster weekend en mijn vriendin Hellen zou een nachtje komen logeren. Dus tja, dan wil je wel iets in huis hebben.......hahhaha.
Eenmaal terug bleek dat ze er al was en hebben we even heerlijk bijgekletst. Daarna zijn we snel naar de Intrantuin gegaan om nieuwe bloempotten te kopen. Zodat ook de plantjes weer terug konden naar de kamer. Meteen ook een nieuwe plant gekocht. We hadden nog en palm van onze trouwdag (bijna 18 jaar geleden) en die zag er niet geweldig meer uit, dus tijd voor iets nieuws. Nu staat er een hele mooie soort varen.
Ook meteen 2 nieuwe orchideeën. Nu maar hopen dat die het net zo goed doen als die ik van Therezi kreeg ruim 3 jaar geleden. Die heeft tot voor kort aan een stuk door bloemen gegeven!
En rond half vijf was het tijd om de catering te gaan doen. Niet idioot veel werk hoor, ik denk ongeveer een uurtje.
En die avond hebben we heerlijk, in ons gezellige hoekje de bbq aangestoken.

Het werd een super gezellig avond. Veel lachen, de gitaar erbij, lekker gezongen en heerlijk gegeten.

En zondag was eindelijk gewoon eens een vrije dag. Hellen en ik zijn naar het thermaal bad in Arcen geweest en hebben heerlijk liggen drijven, bubbelen en zonnen. Ik heb wel wat kleur gevangen de afgelopen week......hahahha. Toch mooi. Een werkvakantie hebben en toch getint terug op het werk komen......hihi.

Maar goed. Ik ga er een eind aan breien. Het verhaal is meer dan lang genoeg geworden lijkt me.

Als de kamer straks helemaal klaar is (gordijnen) dan plaats ik nog wel even een foto.

Fijn weekend nog allemaal, veel liefs en tot de volgende keer.

Harriëtte




2 opmerkingen: