Over mij

Mijn foto
Verre van slank maar lekker in mijn vel. Verre van het schoonheidideaal maar opmerkelijk vaak erg gelukkig. Verre van "normaal" and loving it. Wel een echte vrouw met alle bijbehorende "gebruiksaanwijzingen", een meisjes meisje in de zin van graag shoppen (liefst alleen), lekker tutten (maar wel effectief), en schoenen heb ik nooit te veel (vind ik). Mijn grootste uitdaging in dit leven tot nu toe is mezelf accepteren op allerlei vlakken en tegelijkertijd een zo gezond mogelijk gewicht te "vinden". En over die zoektocht gaat dit blog tegenwoordig.

zondag 6 mei 2012

Wat een heerlijk weekend!

Lieve mensen,

Wat een heerlijk weekend! Echt genieten op en top!

De week voorafgaand was soms wat rommelig, helaas kreeg ik niet alles gedaan wat ik wilde op het werk maar so be it. Het sporten ging heerlijk, de nieuwe oefeningen voelen erg lekker en ik heb er alle vertrouwen in. En......de tae bo gaat er waarschijnlijk toch komen. Lekker swingen op vlotte muziek en zweten maar. Heerlijk!
Vrijdag had ik een volle dag voor de boeg, schoonmaken bij mijn moeder, boodschappen voor 2 diners dit weekend, thuis eea puinruimen en natuurlijk werken. En tegen de avond zou ik naar Horst verkassen met alle benodigde spullen om een weekendje op onze vaste "lease" hond Bo te passen.
Voor wie niet meer weet wie Bo is. Kijk en smelt..


's Morgens had ik al op de weegschaal gestaan en al was er niet veel af tegenover de week er voor, het was toch weer iets minder :)
Ik was al lekker vroeg op en dus ook op tijd bij de winkel. Ik had gedacht als ik de boodschappen alvast in huis heb dan kan ik daarna lekker doorstomen....
Tja, zoals zo vaak in het leven, het liep ietsjes anders.
Rond negen uur kwam ik uit de winkel met mijn bederfelijke waar en niet te vergeten bak roomijs.
Snel alles in de auto en hup naar huis...DACHT ik.
Eenmaal in de auto ontdekte ik dat ik de lampen aan had laten staan...Tja, de accu van mams auto is maar een kleintje en bovendien niet meer de beste dus in die korte tijd was hij hartstikke leeg getrokken.... zucht. En jawel hoor, altijd heb ik mijn mobiele telefoon bij maar nu dus net niet.
Snel naar huis (gelukkig woon ik vlakbij) om te bellen naar zuslief en wie nu denkt dat ik zo slim was om de bak ijs alvast mee te nemen.......... think again! Muts dat ik ben (wat volgens Rianne betekend Mooi Uiterlijk Toch Slim...grijns).
Marij was wandelen met de hond maar gelukkig was mijn zwager Ton thuis en die wilde wel even komen. Helaas, toen hij er uiteindelijk was (wachten duurt altijd lang) lukte het overstarten niet. De accu was gewoon té leeg. Tja, dan maar aantrekken (jippieeee... daar wordt ik altijd zo blij van....), gelukkig ging hij daarna snel aan. En toen dus snel een flinke ronde rijden om de accu op te laden, jahaaa mét bak smeltend ijs achterin.
Al met al een andere start dan gedacht. Wat heb ik om mezelf moeten lachen....uiteindelijk dan :)

De middag vloog ook om, en tegen de avond richting Horst. Het was heerlijk weer dus een lekkere ronde met Bo gelopen, echt genieten! En nog even bij pap en mam aan, daar moest het gras gesneden en boven eea onder handen genomen worden.

Die avond lagen we redelijk op tijd in bed.

Zaterdag was ik alweer vroeg wakker en toen Bo ook eindelijk wakker was (tja, hij wordt ouder) weer heerlijk gelopen. Echt genieten. Vooral de late avondwandeling en de vroege ochtend wandeling.
En dit is wat ik dan zoal tegenkom in de vroeg uurtjes .... (eh... die 2e foto moet je flink vergroten, konijn wilde zich verstoppen......hahhaha)



Daarna vertrok ik weer naar Venray. Eerst een ronde door het dorp, veel gekeken, weinig gekocht. Gewoon relaxed wat rondneuzen in mijn eentje. Heerlijk.
En vervolgens door naar huis, eea aan huishouden en een heerlijk lange mail naar een vriend van me gemaild. Tijdens die mail (hij vroeg hoe het met mijn moeder ging) kwam er ineens een heel stuk emotie los omdat ik eindelijk ging begrijpen waarom mijn moeder reageert zoals ze doet. Het voelde heel inens en er kwam een heerlijk rustig gevoel over me heen. Het is goed zoals het is.

Rond vier uur was ik weer in Horst voor de voorbereidingen voor het diner die avond. Mark een vriend van me kwam met zijn nieuwe vriend Lubert langs. Ardie had een heerlijk aspergemenu gemaakt.
Heerlijke aspergesoep met asperges, ham en ei er in, als hoofdgerecht asperges zoals het volgens Ardie hoort (met een aspergesaus ipv gesmolten boter) en als dessert Lambada aardbeien met een bolletje vanilleijs. Mmmm smullen dus!

Mark en Lubert hadden een prachtige bos tulpen bij zich, de papagaaien tulp geloof ik dat ze heten:

En ja, de foto is wat onscherp maar heej, je ziet toch wel hoe mooi ze zijn niet dan?!
En jongens wat was het een gezellige avond! Ik heb zo genoten! We hebben dubbel gelegen van alle fratsen die Mark en ik in ons gezamelijke verleden op het werk hebben uitgevreten, maar ook hele diepgaande mooie gesprekken. Lubert blijkt iemand te zijn die erg goed kan luisteren en goede vragen weet te stellen. Een bijzonder mooi mens (allebei) en een prachtig stel samen. On the in & outside! Veel te snel was de avond voorbij. Wat ons betreft gaan we elkaar zeker vaker zien :)
En daarna de avondwandeling. In alle rust en stilte, wat kan ik daar van genieten. Samen met Bo en wat konijnen wat ronddolen.

Zondagmorgen lekker uitgeslapen tot half negen en toen Bo uiteindelijk ook eens naar beneden kwam weer een heerlijke wandeling. En daarna door naar huis. Ik was nog niet klaar met schoonmaken en morgen komen de mannen de vloer opmeten, eind mei gaan we nl de hele kamer opknappen en komt er een nieuwe vloer. Tja, ik wil natuurlijk niet dat die mannen met hun neus in de spinnewebben hangen! Lekker opgeschoten en alvast een opzetje voor deze blog.
Daarna mam's auto wegbrengen en terug naar Horst.
Toen Paul en Fonza thuiskwamen werden ze onthaald met een gezellig gedekte tafel en (wederom) een heerlijk aspergemenu. Een supergezellige afsluiting van een heerlijk weekend. Voor hun en voor ons. We hebben genoten!

En vanavond dus lekker vroeg naar bed, morgen weer een nieuwe dag en een volle week. Iedere avond heb ik wel iets en natuurlijk niet te vergeten het sporten met de nieuwe oefeningen. Ik heb er nu alweer zin in! hahahah. Ook wel nodig trouwens, na zo'n weekend smullen :)

Liefs,
Harriëtte

2 opmerkingen:

  1. De tulpen zijn prachtig. En met enige trots kan ik je meedelen dat mijn inschrijfformulier nu zo onderhand wel bij Vitaal zal liggen.. Alleen dat zweten?? Dat stond niet op het inschrijfformulier, zelfs niet in de kleine lettertjes.

    BeantwoordenVerwijderen