Over mij

Mijn foto
Verre van slank maar lekker in mijn vel. Verre van het schoonheidideaal maar opmerkelijk vaak erg gelukkig. Verre van "normaal" and loving it. Wel een echte vrouw met alle bijbehorende "gebruiksaanwijzingen", een meisjes meisje in de zin van graag shoppen (liefst alleen), lekker tutten (maar wel effectief), en schoenen heb ik nooit te veel (vind ik). Mijn grootste uitdaging in dit leven tot nu toe is mezelf accepteren op allerlei vlakken en tegelijkertijd een zo gezond mogelijk gewicht te "vinden". En over die zoektocht gaat dit blog tegenwoordig.

zondag 26 februari 2012

Gewoon lekker

Hoi lieve mensen,

Weer tijd voor een update ondanks dat ik eigenlijk niet veel nieuws te melden heb.
Het gaat lekker, onofficiëel ben ik weer 9 ons kwijt maar.... wegen hoef ik me pas over 2 weken.

Sommigen denken inmiddels dat het als vanzelf gaat. Dat komt natuurlijk ook wel door mijn eigen berichtjes maar... zo gemakkelijk is het nu natuurlijk ook weer niet.
Waar ik vooral blij om ben is dat het niet voelt als lijnen. Ik ben gaan beseffen dat het puur een kwestie is van keuzes. Elke dag weer. En af en toe kies je er ook gewoon voor om eens lekker uit de band te springen, een vette hap te nemen of je te goed te doen aan een kom borrelnootjes.
Daarna ga je weer gewoon over tot de orde van de dag  en je gezonde ritme.

Ik weet dat een aantal mensen met een kleine onrust afwacht hoe het verder gaat, of ik niet terugval etc. Ik ben tenslotte al eens vaker veel afgevallen en ook toen zei ik dat het definitief was.
Toch voelt het duidelijk anders. De vorige keer was ik aan het lijnen, en streng ook.
Afvallen werd een soort van nieuwe obsessie.
Deze keer heb ik absoluut een drive maar ik ben er veel relaxter in. Als ik zin heb om wat te snoepen doe ik dat, vanavond hebben we gewoon een lekkere pizza van de shoarma taxi gehad en daar voel ik me dan ook relaxed onder.

Wat ik ook merk is dat ik het sporten echt leuk ben gaan vinden. Mezelf steeds een beetje verder pushen, steeds wat harder op de crosstrainer, steeds wat langer. Het maakt mijn hoofd heerlijk leek, als ik klaar ben met sporten ben ik alle eventuele spanningen van de dag kwijt, ik voel me fit en krijg er een goed gevoel van.
Afgelopen week kon ik pas donderdag gaan sporten ivm de carnaval. Jeetje, ik miste het gewoon!
Het zinde me niks en uiteindelijk ben ik vrijdag extra op en neer naar mijn werk gereden om nog een keer te kunnen sporten. Heerlijk.

Kortom, nee het gaat niet vanzelf maar ja, het voelt goed!

Goed nieuws vanuit Tijs trouwens. Hij is toegelaten in de trial!
Zie voor meer informatie http://www.vriendenvantijs.nl/pages/verhaal/nieuws/medische-trial.php

Voor nu heb ik eigenlijk niet meer te melden. Het gaat gewoon lekker :)

Liefs,
Harriëtte

2 opmerkingen:

  1. Hallo Hariëtte,
    Ik heb jouw stukje op de site van Omdenken gelezen!
    Wat een prachtig inspirerend verhaal! Geweldig!
    Bedankt voor het delen!
    Groetjes Maryska

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Maryska,

      Wat leuk dat je een reactie achterlaat en joh, wat een gaaf blog heb jij!
      Aangezien ik ook graag fröbel ga ik hem zeker in de gaten houden ;)

      Groetjes,
      Harriëtte

      Verwijderen