Over mij

Mijn foto
Verre van slank maar lekker in mijn vel. Verre van het schoonheidideaal maar opmerkelijk vaak erg gelukkig. Verre van "normaal" and loving it. Wel een echte vrouw met alle bijbehorende "gebruiksaanwijzingen", een meisjes meisje in de zin van graag shoppen (liefst alleen), lekker tutten (maar wel effectief), en schoenen heb ik nooit te veel (vind ik). Mijn grootste uitdaging in dit leven tot nu toe is mezelf accepteren op allerlei vlakken en tegelijkertijd een zo gezond mogelijk gewicht te "vinden". En over die zoektocht gaat dit blog tegenwoordig.

vrijdag 30 maart 2012

D-day :)

Leuke benaming toch voor een weeg dag? D (Dave)-day :)

En ja, vandaag was het weer zover. Vanmorgen om 08.45 uur werd ik weer verwacht bij Dave.
Maarrrrr.... eerst even de week, hou jullie nog even in spanning :p

Dat het lekker ging had ik wel door. Zit hartstikke lekker in mijn vel, het bewust keuzes maken in het eten en bewegen gaat meer en meer vanzelf, alleen het drinken, dat blijft opletten.

Ik had weer een volle week voor de boeg.
Mijn collega Anne-Marie gaat met pensioen in mei en de voorbereidingen voor haar afscheid zijn inmiddels in volle gang. Deze week wilde ik persé de uitnodigingen de deur uit dus ze moesten op tijd bij de drukker zijn, de adressen moesten compleet zijn en de etiketten moesten af.
Al met al ben ik er (met veel plezier, want heej, ze verdiend het) aardig wat uurtjes mee bezig geweest maar..... planning kunnen aanhouden, gisteravond kon ik de hele stapel, stipt 6 weken voor het feest, wegbrengen. Weer een vinkje op mijn lijst ;)
Tja, natuurlijk waren er ook andere dingen die gewoon doorgingen met werk dus mijn dagen vlogen om. An sich ook wel lekker hoor, geeft een hoop voldoening dat werk van mij, en de waardering is er ook naar, echt een heerlijke club mensen.

Maandagavond kon ik (eindelijk) naar de kapper. Ik kreeg ze niet meer echt in model en eigenlijk wilde ik ook wel weer eens wat anders. Dus nu heb ik ze lekker kort laten knippen maar zo, zodat ik ze ook "plat" kan leggen. Toch vlot maar dan eens niet recht overeind. Moet zeggen...... bevalt me goed!

See for yourselve ....



Dinsdag was weer als vanouds een echt balie dag in het ziekenhuis. Een beter gevalletje "ren je rot" al moet ik eerlijk bekennen.... ik heb ergere gehad :)
Al met al ben ik ook die dag lekker opgeschoten en natuurlijk na het werk lekker sporten, even afreageren! Jeetje wat ging dat lekker!
De 25 min op de crosstrainer waren een fluitje van een cent, daarna 2x het cirquit, ja tuurlijk, flink zweten maar het ging me toch een portie lekker! En daarna nog 15 min lostrappen op de crosstrainer. Heerlijk! Thuis was er te weinig tijd voor nog een bad dus snel een sprintje onder de douche, eten en hup door naar het koor.
Heerlijk gerepeteerd, ik had de grootste lol, bruiste, verzon ter plekke met Anja (mijn choreografie maatje in het koor, we klikken enorm) nieuwe bewegingen voor nieuwe nummers en kreeg op een gegeven moment de opmerking van een ander lid "god wat heb jij een energie!". Het was ook echt zo, kon gewoon niet stil blijven staan......hahhaah.
Thuisgekomen nog even wat was weggewerkt, recepten nagekeken voor Ardie en snel naar bed, was al (te) laat.
Woensdag kon ik gaanderweg de dag wel voelen dat ik flink gesport had. Niet echt spierpijn maar wel een zwaar gevoel in het lijf, voelen dat je wat gedaan hebt zeg ik dan maar.
Op het werk schoot ik lekker op met de voorbereidingen van het afscheid en voor ik het wist was de dag weer om. En natuurlijk, aansluitend weer sporten.
Het ging iets minder gemakkelijk dan de dag ervoor maar het is me toch gelukt om de 25 min crosstrainer, een paar oefeningen voor de armen en vervolgens weer 15 min crosstrainer vol te maken.
En toen kon ik 's avonds EINDELIJK weer een lekker warm bad nemen. Wat is dat toch altijd lekker. Kan ik zó van genieten!
Ardie had Tajine gemaakt maar helaas had hij wat weinig tijd, dus niet heel veel gegeten en door naar Anja om een dans in te studeren (later daarover meer) en de choreografie voor de komende optredens onder de loep te nemen. Het was bere gezellig zoals altijd. En voor ik het wist wat het alweer bijna elf uur........oei!
Snel naar huis en nog een beetje gegeten, nu was het helemaal gaar en lekker ingtrokken. Was is dat toch heerlijk zo'n tajine, echt mensen, probeer het eens, weinig caloriën en zo lekker!
Donderdag ben ik bijna de hele dag bezig geweest met de uitnodigingen maar toen kon ik het ook tevreden afsluiten. En het sporten ging super die avond. Ik voel ook echt aan mijn spieren dat er meer spanning op staat, dat ik meer kan hebben, lijf is strakker aan het worden! Yes!
Gisteravond nog een mand of 3 aan was weggewerkt en daarna moe maar heel voldaan naar bed. Heerlijk.

En dan nu het weegemoment. Vanmorgen was het dan zo ver. Ik was super nieuwsgierig!
Het resultaat gaf ongeveer dit effect van binnen:

In 3 weken nu - 3,7 kg er af! Yes, jippieeeeeeeeeee. hahahahah.

In totaal ben ik nu sinds 9 januari, de dag dat ik officiëel begon bij Dave 8,5 kg afgevallen. Dus lieve sponsoren, vul dat spaarpotje maar goed! Grofweg gerekend zo even uit het hoofd zou de opbrengst voor Duchenne nu ongeveer 300 euro zijn! Gaat lekker dus. :)

In totaal sinds ik begon in augustus (dus even vanuit onze eigen weegschaal gezien) ben ik nu 23,4 kg afgevallen zoals de weegschaal vanmorgen aangaf. En dat is dus ook duidelijk te merken aan mijn kleren.
Ik moet echt hoognodig mijn kledingkast omgooien, er zit veel in wat inmiddels zeker een maatje of 3 te groot is!

Maar, om even terug te komen op vanmorgen. Ook Dave was tevreden. Mijn vochtgehalte was iets gestegen maar daar mag ik nog aan werken. De spiermassa was hetzelfde gebleven dus het afvallen is op de juiste plekken gaande. En .... ook erg mooi, de vetmassa is minder en nog mooier, het vet rondom de organen is ook aan het slinken. Heel fijn om ook daarin resultaat te zien!
We hebben samen even mijn eetdagboek bekeken en al met al deed ik het niet slecht. Een dag had ik eigenlijk te weinig gegeten, een dag zat ik wat aan de bovengrens en een dag was een mooi gemiddelde.
Ik ben niet echt met caloriën tellen bezig, ik doe het meer op gevoel, en zoals ik al zo vaak zei, met bewuste keuzes maken. Natuurlijk, bij twijfel kijk ik naar het tabelletje maar als ik ergens echt zin in heb dan neem ik het. Klaar uit.
Dave heeft me de tabel uitgelegd en laten zien dat ik ergens tussen de 1300 en 1500 calorién in moet nemen. 1200 heeft mijn lijf er gewoon hoe dan nodig om het motortje goed brandend te houden, om te zorgen dat al mijn organen goed functioneren etc. Een 1000 caloriëndiëet is dus ook gewoon crashen. Dames knoop het in je oren. Je verziekt je stofwisseling ermee!
Gemiddeld zit ik dus mooi, zo rond de 1300-1400 caloriën op een dag. Dave heeft me gewezen hoe ik sommige dingen misschien nog net wat anders in kan delen, waar ik op moet letten (light drank zet toch de alvleesklier aan het werk dus veel is niet goed), speltbrood (wat ik veel eet) heeft misschien wel meer calorién maar.... wel weer heel positief in een laag koolhydraten voedingspatroon en voedt goed, dus die hou ik er gewoon mooi in. Omdat ik aan mijn eiwitten moet denken, regelmatig kipfilet op de boterham ipv kaas en dat soort dingen. Hoe dan ook, heel leerzaam en natuurlijk vloog de tijd zoals altijd om.
Ik heb met hem afgesproken nog een keer een dagboek bij te houden en er dan bij te vermelden wat ik die dag gedaan heb. Als ik bv een dag heb gehad waarin ik 1800 caloriën ingenomen heb maar bv ook de hele dag hard geklust heb, veel gewandeld, of op welke andere manier heel actief ben geweest is er niets aan de hand. Dan heb je ook gewoon eea aan caloriën nodig om je motortje goed te laten branden. Dus op die manier gan we de volgende keer kijken hoe ik het deed.
De volgende afspraak is over 4 weken, ik ben benieuwd!

Na Dave meteen door naar mam om haar huisje te "kuisen" zoals de Belgen dat zo mooi zeggen en daarna even gezellig koffie geleut met zussie.
Om 13.00 uur moest ik bij de tandarts zijn, alles prima alleen beter tussen de tanden schoonmaken..... komt goed!
Nu even lunchpauze, even mijn blog bijwerken, nog wat werken en dan door naar Hegelsom om daar de douche te schrobben. Nog wat boodschappen scoren en dan is de dag ook alweer voor een groot deel voorbij.

En zo gaan de dagen en weken als een razende. Maar jongens, wat gaat het lekker! Voel me zó ontzettend lekker! De lente is toch al echt mijn seizoen maar dit jaar begon de lente bij mij al hartje winter en als het zo door blijft gaan........hihi.

Ik hoop dat het verhaal niet te lang is geworden. Ik schrijf zoals ik praat, als een razende soms.....sorry.....

Veel liefs,
Harriëtte


Geen opmerkingen:

Een reactie posten