Over mij

Mijn foto
Verre van slank maar lekker in mijn vel. Verre van het schoonheidideaal maar opmerkelijk vaak erg gelukkig. Verre van "normaal" and loving it. Wel een echte vrouw met alle bijbehorende "gebruiksaanwijzingen", een meisjes meisje in de zin van graag shoppen (liefst alleen), lekker tutten (maar wel effectief), en schoenen heb ik nooit te veel (vind ik). Mijn grootste uitdaging in dit leven tot nu toe is mezelf accepteren op allerlei vlakken en tegelijkertijd een zo gezond mogelijk gewicht te "vinden". En over die zoektocht gaat dit blog tegenwoordig.

zaterdag 17 maart 2012

Wat een hondeleven.....

Ardie's peettante Fonza en haar Paul hebben een hond. Een nogal eigenzinnige hond die zich eigenlijk nergens lekkerder voelt dan thuis. Dat kan soms een beetje lastig zijn aangezien Fonza en Paul met enige regelmaat graag een weekendje eruit gaan met de caravan, en Beau niet altijd mee kan.
Jarenlang is Beau tijdens vakantie's naar een pension gegaan maar de mensen daar werden een beetje gek van zijn gejank (gaat echt door merg en been).
Onze Paschya was destijds al van het antieke soort, ze zal rond de 17 zijn geweest, had al een herseninfarct gehad en we verwachtten dat we haar niet al te lang meer bij ons zouden hebben.
Daarom boden we destijds aan "als onze Paschya er niet meer is, en jullie willen er uit zonder Beau, dan komen wel wel op hem letten, gewoon in jullie huis".
Paschya hobbelde echter stug door en bereikte zelfs de gezegende leeftijd van 17,5 jaar. Toen was haar lijfje helemaal op, haar hoofd wilde nog wel, tot het laatst heeft ze geknokt om bij ons te blijven maar in de nacht van 31 oktober op 1 november 2010 hebben we haar in moeten laten slapen.
We hebben haar laten cremeren, een hond die zo lang lief en leed met ons heeft gedeeld konden we niet achterlaten. We konden 1 november meteen terecht bij het crematorium, en ik moet zeggen, mijn complimenten zoals ze het daar aanpakken. Later in de middag reden we met onze Paschya, "ingeblikt" en wel zoals ik het noemde weer naar huis. En nu staat ze op een mooi plekje in ons huis, en ontsteken we geregeld een lichtje bij haar foto.


Vorig jaar herinnerde ik me onze belofte toen Fonza en Paul vertelden dat ze op vakantie gingen. Ik vroeg ze wat ze met Beau gingen doen, die zou naar het pension gaan.
Ik herinnerde ze er aan wat Ardie en ik gezegd hadden destijds, en Fonza en Paul namen dankbaar aan. Het pension werd afgebeld en Ardie en ik verhuisden van de Blauwververstraat in Venray, naar de Blauwververstraat in Horst en trokken tijdelijk in bij Beau.
Het ging wonderwel goed. Op een paar onweersbuien na waar Beautje helemáál niet van houdt. Hij heeft ons 2 nachten wakker gehouden met z'n gejank (onder ons bed), en de tweede nacht heb ik hem daaronderuit gebonjourd en in de berging gezet waar hij lekker weg kan kruipen.
Wij moesten de dag erna gewoon werken, een béétje nachtrust was wel lekker ;)
Het oppassen beviel goed, de ochtend en avondwandelingen waren heerlijk en Beau was tevreden. Wat wil je nog meer.

Dus toen een paar weken terug gevraagd werd of we weer een weekend op wilden letten, hoefden we daar niet lang over na te denken. Vorig weekend was het zo ver.
Gepakt en bezakt vertrokken we naar ons logeeradres. Ardie kwam vanuit zijn werk, ik kwam van thuis met de bagage, ik had die dag nog thuis gewerkt.
We hadden een vol weekend. Die vrijdag waren we dus pas laat bij Beau, rond etenstijd, Ardie had Beau alvast uitgelaten zodat ik even uit kon puffen (had ook nog snel boodschappen gedaan).
Samen keken we nog even naar de Voice kids en al redelijk op tijd maakte ik de avondronde met Beau, een flinke zodat hij ons niet in alle vroegte weer wakker zou maken.
Als een blok vielen we in slaap en 's morgens op tijd was het weer rise &shine!
Ardie moest om half acht naar zijn werk, en ik als de sodemieter naar huis, de dakdekker zou komen.
Eerst natuurlijk weer een flinke ronde met Beau, het beviel mijnheertje wel.....hihi.
De hele dag lag hij verder alleen, waarschijnlijk in een in en in diepe slaap.
's Avonds ging Ardie aan het koken en gingen Beautje en ik weer op pad. Wat genoot ik intens van het buiten zijn, de lente die in de lucht hing, Beau zijn eigenwijze loopje, gewoon alles.
Ook die avond maakte we het niet erg laat, we waren allebei helemaal gaar.
Die zondag stond ik alweer vroeg naast mijn bed. Even heerlijk ontbeten en met Beau weer een fikse ronde gemaakt. En toen moest ik ook als een gek van huis. Ik had afgesproken met een vriendin en omdat het zo ontzettend lekker was besloten we ook nog even te gaan wandelen. Wat was het mooi!


Toen ik eenmaal thuis was, kakte ik een beetje in. Moe maar voldaan dook ik even heerlijk mijn bed in. God wat was dat heerlijk, eerst even lekker wandelen en daarna lekker voldaan nog even plat.
Rond zeven uur hadden we met een paar vrienden afgesproken om gezellig wat te gaan drinken bij Cambrinus in Horst. Eenmaal daar aangekomen bleek dat die middag een Afrikaanse groep had gespeeld! Ships! Had ik willen zien/horen!
Tja, toch maar eens vaker de site bekijken ;)
Het was ontzettend gezellig, we zaten aan de "familietafel" en langzaamaan werd het er steeds drukker aan. Ardie zei op een gegeven moment nog heel droog "ik geloof dat ik de enige "niet muzikant" hier aan tafel ben"!
Veel te snel was de avond voorbij, maar niet voordat ik een "wandeldate" met een van onze vrienden had gemaakt. Matieu is een echte natuurliefhebber, en we hadden het er al eens vaker over gehad om samen te gaan wandelen. Door die middag had ik de smaak te pakken dus meteen maar even de koe bij de horens. Morgen is het zo ver, we gaan naar Groesbeek. Ik vind het daar zó ontzettend mooi.....
Hopelijk speelt het weer een beetje mee....
Ik heb de jongens nog even thuis afgezet en toen snel naar huis want maandagochtend, stipt 6 uur zou de wekker weer gaan.....
Die ochtend ging het wat moeizaam, toch was ook die ochtendwandeling weer heerlijk. Voor zeven uur zat ik al op mijn werk....
's Middags snel naar huis want Fonza en Paul zouden ergens rond de middag thuis zijn en dan wilden wij natuurlijk alles aan kant hebben.
We hadden nog niet alles in de auto toen ze er al aan kwamen. Beau blij, Fonza en Paul blij, wij blij, iedereen bij :)
Ik maakte die ochtend nog snel een foto van Beau zodat ik hem hier kon posten....


Daarna was het tijd om afscheid te nemen, een extreem drukke week volgde....

Inmiddels is het weer weekend. En bewust besloot ik even een tandje rustiger aan te doen. Eigenlijk had ik heel veel plannen voor vandaag maar zojuist had ik zoiets van "en hoe erg is het als het even een weekje moet wachten?". Nou....niet dus.
Gisteren had ik alweer een volle dag. Eerst een paar uurtjes werken en nog wat boekhouding, toen op de fiets naar Venray en daarna door naar Merselo, mijn oude fiets naar mijn zus Marij brengen, ik heb de oude van mijn schoonmoeder en aangezien je toch maar op 1 tegelijk kunt fietsen.....
Het fietstochtje was lekker. Ik mis het sporten in het weekend nogal eens, en zeker nu ik net een verzwaard trainingsschema heb, was wat extra beweging lekker :)
Even koffie gedronken bij zus en door naar mijn moeder voor het wekelijkse schoonmaakrondje.
Weer snel door naar huis, daar was Ardie inmiddels ook al aangekomen.
Snel door naar de buren, die zouden vandaag een nieuw loungesetje krijgen, en wij kregen hun oude.
Deze ziet er nog prachtig uit, dus wij erg blij ;)
Via de schutting verhuisde het bankje, de twee luie stoelen, het tafeltje en de kussens naar onze tuin. En ik moet zeggen.... het ziet er geweldig uit. Nog een beetje aankleden en dan is het helemaal top.
Als het helemaal klaar is post ik wel een foto.
Boodschappen gedaan en lekkere speklapjes met Andijviestamp gegeten.
We moesten ook nog even naar mam, nieuw eten brengen. Mijn moeder had voorheen altijd eten van een tafeltje dekje, maar had erg veel last van haar darmen. Bovendien zat er altijd erg veel saus bij en daar houdt ze helemaal niet van.
Ardie bood spontaan aan om voortaan voor mam te koken, en dat doet hij nu alweer een hele tijd met veel plezier. Om de zoveel tijd gaat hij even bij mam aan tafel zitten om te vragen waar ze zin in heeft en dan gaat hij weer aan de slag.
We hadden nu nog vanalles in de diepvries zitten, dus deze keer was het een kwestie van bij ons uit de diepvries en bij haar er in....
Nog even gezellig gekletst en door naar huis. En toen EINDELIJK mijn zo lang verlangde, heerlijke warme bad. Zaaaaalig.
Toen ik beneden kwam lag Ardie al te slapen, dus die wakker gemaakt en lekker naar bed.

Vanmorgen was het weer redelijk op tijd dag. Ardie zou vandaag bij mij op het werk meehelpen met de open dag. Hem daar dus afgezet, lekker even ontbeten en toen ook even naar de open dag en vervolgens nog wat boodschappen gehaald.


Daarna nog even gezellig bij de buurtjes aan. Even de nieuwe tuinmeubeltjes bewonderen. Die waren vanmorgen nl gebracht. Meteen even lekker koffie gedronken en bijgepraat.

De nieuwe lounge set is prachtig, zit heerlijk en .... is volledig goedgekeurd.
Mede ook namens de buurhond Kai .....


Voor nu sluit ik af. Ik denk dat ik gewoon even lekker mijn ogen ga sluiten, even helemaal niets moeten....zalig!

Vanavond nog even naar Merselo. Kapelaan Crasborn neeft afscheid en we zijn gevraagd een paar nummers te komen zingen, en tja, dat doen we natuurlijk graag. :)


Jullie allemaal een heel fijn weekend. Geniet er nog even van, ga ik ook zeker doen!

liefs,
Harriëtte


1 opmerking:

  1. Ook voor jullie een fijn weekend.
    Dikke knuf uit panningen

    BeantwoordenVerwijderen