Over mij

Mijn foto
Verre van slank maar lekker in mijn vel. Verre van het schoonheidideaal maar opmerkelijk vaak erg gelukkig. Verre van "normaal" and loving it. Wel een echte vrouw met alle bijbehorende "gebruiksaanwijzingen", een meisjes meisje in de zin van graag shoppen (liefst alleen), lekker tutten (maar wel effectief), en schoenen heb ik nooit te veel (vind ik). Mijn grootste uitdaging in dit leven tot nu toe is mezelf accepteren op allerlei vlakken en tegelijkertijd een zo gezond mogelijk gewicht te "vinden". En over die zoektocht gaat dit blog tegenwoordig.

vrijdag 9 maart 2012

Weegresultaat na het Wicked Weekend :)

Hoi lieve mensen,

Vandaag was het weer zover, mijn afspraak bij Dave. Om de 3 weken ga ik naar hem toe om te kijken hoe het is gegaan, om te wegen maar vooral ook om te kijken hoe het gesteld is met de spiermassa en de vochtbalans.
Aangezien we vorig weekend een overheerlijk verwen-weekend hadden in Scheveningen, had ik mijn hoop er vooral op gevestigd dat ik op gewicht was gebleven.
En gelukkig had ik gelijk, 2 ons erbij, wat in feite betekend, op gewicht gebleven.
Ook het vochtgehalte was hetzelfde als de vorige keer, dus daar moet ik nog beter op letten.
En de spiermassa was ook hetzelfde gebleven. Een resultaat waar ik gezien het weekend ervoor dik tevreden ben!

Dave en ik hebben gekeken waar we nu op willen inzetten, of ik zo op deze manier en sportfrequentie verder wil gaan of iets op wil schroeven. Inmiddels doe ik thuis al vaker grondoefeningen en als het mooie weer een beetje door wil zetten kan ik binnenkort ook weer heerlijk buiten een setje tai chi draaien. Dave heeft voorgesteld het sportprogramma wat aan te passen, om het afwisselend te houden maar ook om m'n lijf allert te houden. Ipv continu 40 min achter elkaar op de crosstrainer te gaan en daarna oefeningen te doen gaan we dinsdag, als ik weer bij de bedrijfsfitness ben het programma omgooien.
Ik start straks met 25 min crosstraining met hellingen, dan de circuit training aan de wand met diverse spierversterkende oefeningen, armen en benen afgewisseld, en dan als afsluiter nog een keer 15 min op de crosstrainer en dan het oude ritme, stabiel op dezelfde weerstand en tempo.
Ik ben benieuwd hoe dat zal gaan, heb er in elk geval erg veel zin in.

En.... ook al is er qua kg nu even niets af, de complimenten vliegen me dagelijks om de oren. Mensen hebben het idee dat de kilo's er vanaf vliegen! Of dat komt omdat ik nu weer meer kleding in de juiste maat draag (inmiddels ruim 3 maten kleiner) of wat anders, maakt mij niet uit, is natuurlijk altijd heerlijk om te horen te krijgen!
Wat ik de vorige keer bij de obisitas kliniek ook vaker merkte, op de momenten dat ik niet afviel, was ineens vaak de omvang wel kleiner, net alsof het lichaam dan even de tijd neemt om strakker te trekken ;)    Vaak waren er dan ineens weer cm vanaf in de omvang!
Mmmm, misschien vanavond toch maar weer eens de cm tevoorschijn halen .......hahhaah.

Om jullie even een beeld te geven hierbij twee foto's. 1 gemaakt in Singapore, in september, toen ik nog maar net bezig was en een van afgelopen weekend.

Zoek de verschillen zou ik zeggen....

Zoals jullie kunnen lezen zit ik heerlijk in mijn vel. Even misschien geen succes mbt de sponsoractie, maar voor mij absoluut wel! Het stabiel blijven is in mijn ogen winst in dit geval en dat ik dat zo kan zien.... dat is pas echte winst. Dat ik juist het positieve erin kan zien en niet baal dat er geen gewicht af is, is voor mij een teken dat ik goed bezig ben.
Het hele verhaal moet geen obsessie worden maar "a way of life", en vandaag is voor mijn gevoel weer eens de bevestiging dat dat wel snor zit.

Over drie weken heb ik weer een afspraak bij Dave. Ik heb aangegeven dat ik voorlopig dit ritme van om de 3 weken aan wil houden. Ik heb er steun aan, het voelt goed dus waarom nu al veranderen?
Als we straks een eind verder zijn, en het afvallen gaat gestaag door kunnen we nog altijd zien of we de periode tussen de afspraken door ruimer nemen. Nu lijkt me dit geen goed plan en gelukkig kan Dave zich daar ook heel goed in vinden.

Grappig, zei ik vanmorgen nog tegen hem. In feite ben ik bij hem terecht gekomen voor de sponsoractie maar zoals je ziet.... is het vooral gewoon voor mezelf. IK heb er heel veel baat bij, de sponsoractie een een goede motivator maar is vanuit mij gezien niet het hoofddoel. Goed om te voelen dat het ook echt zo is. Het afvallen doe ik echt voor mezelf, en als extratje heb ik daar deze actie aan verbonden, gewoon omdat het verhaal van Tijs en al die andere jongens me zo ontzettend aan het hart gaat.
Een dikke vette win-win situatie dus :)

Ik hou jullie op te hoogte van mijn ervaringen met het nieuwe trainingsschema, hebben jullie misschien ook weer wat te lachen......... auw....

Fijn weekend allemaal lieve mensen, en tot gauw!
Harriëtte

1 opmerking:

  1. Wilhelmina is een stuk forser dan Ardi ;-p

    Je oogt strakker, en spieren zijn nu eenmaal zwaarder dan vet. Het is niet eerlijk...

    BeantwoordenVerwijderen