Over mij

Mijn foto
Verre van slank maar lekker in mijn vel. Verre van het schoonheidideaal maar opmerkelijk vaak erg gelukkig. Verre van "normaal" and loving it. Wel een echte vrouw met alle bijbehorende "gebruiksaanwijzingen", een meisjes meisje in de zin van graag shoppen (liefst alleen), lekker tutten (maar wel effectief), en schoenen heb ik nooit te veel (vind ik). Mijn grootste uitdaging in dit leven tot nu toe is mezelf accepteren op allerlei vlakken en tegelijkertijd een zo gezond mogelijk gewicht te "vinden". En over die zoektocht gaat dit blog tegenwoordig.

woensdag 25 juli 2012

Afkicken van een super weekend

Dinsdag was even afkicken. Met het heerlijke weekend nog vers in gedachten viel het toch even wat rauw op mijn dak, die wekker om 06.15 uur…. Pffff.

Ondanks de wat moeizame start verliep de dag soepeltjes. Op een enkele gaap-bui van mijn kant uit na dan… J

Het is heerlijk rustig op de afdeling nu. En ja, oké, iets meer leven zou soms misschien wel prettig zijn, toch geniet ik enorm van deze rust. Even de tijd om dingen rustig aan te pakken zonder de normale druk op de ketel. Ik kan daar echt van genieten.

Het is ook altijd zo’n periode dat je eens de kans hebt om even een stap terug te doen en met iets meer afstand, heel eerlijk te kijken naar je werk en of je alles wel zo moet doen zoals je doet… tenminste, voor mij is dat zo…

Zoals ik al zei, de dag verliep lekker en voor ik het wist was het 16.00 uur en tijd om te gaan sporten. Omdat de bedrijfsfitness nu aangepaste tijden heeft i.v.m. de vakantieperiode, moet ik mijn schema ook een tikkie aanpassen.
Op dinsdag is het open tot 17.00 uur, op woensdag gesloten en op donderdag tot 19.00 uur.
Als ik 3x per week wil sporten zal ik dus of op maandag of op vrijdag nog een keer moeten gaan….

Het sporten verliep ook lekker. Wel was ik deze keer even lief voor mezelf en hoefde ik niet eerst 25 min op de crosstrainer. Ik heb 10 min. warmgelopen en ben toen (gezien de tijd) begonnen aan het circuit.
Er was verder helemaal niemand! Best luxe dus, zo’n privé fitnesscentrum, helemaal voor mij alleen…….hihi.

Omdat Dave er nu niet was om alles voor me uit te stippelen en klaar te leggen, heb ik eerst e.e.a. klaargelegd aan gewichten, zodat ik daarna doorlopend door kon met mijn circuit.
Ik heb uiteindelijk 5 rondes gemaakt met telkens 2 min loopband, 2 min crosstrainer en 1 min kracht. Heerlijk!
Precies om 17.00 uur vertrok ik weer, timing was dus best aardig ;)

Omdat Ardie pas om 17.00 uur klaar was op zijn werk moest ik even wachten, maar ook dat was geen straf. Wat een heerlijk weer! Heb heerlijk buiten in het zonnetje op hem zitten wachten.

En eenmaal thuiskomen snel naar boven, badpak aan en plons het zwembad in! Helemaal top!
Daar heb ik al met al een uurtje liggen dobberen denk ik, totdat Ardie het eten klaar had.

’s Avonds hadden we generale repetitie van Happy Sound i.v.m. ons optreden op de Floriade a.s zondag (tussen 14.00 en 15.15 uur). En ook dit optreden heb ik weer mazzel. In totaal mag ik wel 5 solo’s doen! Hihi. Heb er in elk geval zin in en de rest van de dames ook.
Op de site van de Floriade staat:
Elke vrijdag en zaterdag komen zangkoren uit de regio naar de Floriade. Op het podium van de Floriade Plaza Stage in het themaveld Environment, vertolken zij hun mooiste nummers. Laat u verrassen door het mooie stemgeluid dat de regio te bieden heeft.
Vandaag speelt speciaal voor jullie: Happysound uit Merselo

 
De repetitie was bij een van de leden deze keer, bij Leonoor van de Martieneplats. Een prachtig plekje als je eens op zoek bent naar een bed & breakfast in onze buurt….
http://www.martieneplats.nl/

En zeg nou zelf... er zijn vervelendere plekjes om te repeteren......
Heerlijk buiten op het gras, veel lol en tegelijk ook flink repeteren. Ik heb er alle vertrouwen in dat het een mooi optreden wordt zondag…

Rond 22.30 uur was ik thuis. Nog heel even wat gedronken en gekletst met Ardie en toen snel in bed. Want na zo’n heerlijke dag wil ik ook graag op tijd naar mijn superlekkere bedje… J

Liefs,
Harriette

Geen opmerkingen:

Een reactie posten