Over mij

Mijn foto
Verre van slank maar lekker in mijn vel. Verre van het schoonheidideaal maar opmerkelijk vaak erg gelukkig. Verre van "normaal" and loving it. Wel een echte vrouw met alle bijbehorende "gebruiksaanwijzingen", een meisjes meisje in de zin van graag shoppen (liefst alleen), lekker tutten (maar wel effectief), en schoenen heb ik nooit te veel (vind ik). Mijn grootste uitdaging in dit leven tot nu toe is mezelf accepteren op allerlei vlakken en tegelijkertijd een zo gezond mogelijk gewicht te "vinden". En over die zoektocht gaat dit blog tegenwoordig.

donderdag 26 juli 2012

I love summer

Gisteren (woensdag) was wederom een heerlijke dag. Op het werk liep alles op rolletjes, heerlijk rustig en relaxed en ondanks dat vloog de dag om.
Je ziet bij ons wel als je naar buiten kijkt dat het stralend weer is, maar dankzij de airco heb je er weinig “last” van, sterker nog, in het restaurant moet je eigenlijk een vest aan zo koud!
Rond 17.00 uur liet Ardie weten dat hij op weg was op me op te pikken en kon ik af gaan ronden.

Ardie had inmiddels besloten de bbq nog maar een keer heet te stoken nu het weer meespeelt. Gewoon een rondje koelkast wat twee braadworstjes en een aantal gekruide tartaartjes. De salade was echt een “rondje koelkast” geworden maar mmm lekker!
En hij had nog wat aardappels om te poffen en brood om af te bakken. Voila, een bbq maaltijd.
Ikzelf had even wat tijd nodig aan de pc. Ik had nl. 3 blogs klaar staan om te publiceren, er moesten alleen foto’s toegevoegd worden. Op een of andere manier was me dat de dag ervoor niet gelukt dus nu even in alle rust er aan. Een uurtje later kon ik het zwembad in duiken en stonden er 3 nieuwe teksten op mijn blog.
Het water was heerlijk! Echt genieten met een hoofdletter G! Ik heb heel lang gewoon op een luchtbedje liggen dobberen, koelde lekker af en doezelde regelmatig even weg. Zalig!
Ook Ardie genoot van het bad, voor Ardie moet het water bijna lichaamstemperatuur zijn wil hij het aangenaam vinden dus go figure J


Nadat ik nog een tijdje gelezen had wat het eten zover en hebben we super gezellig saampjes genoten van onze bbq.
Na afloop nam Ardie nog een verkoelende duik en ging ik me eindelijk aan de stapel strijkwerk geven die al een paar dagen naar me lag te glimlachen….. (het kan ook uitlachen zijn geweest, zou me niks verbazen want ik vind het toch een leuke klus!....)
Hoe dan ook, ik was vastbesloten die gigantische stapel van minstens 3 machines (maar waarschijnlijk meer want ik had het afgelopen weekend erg fanatiek gewassen) weg te werken en het NIET mijn humeur te laten verzieken.
Dus onder het strijken liet ik alle nummers van het optreden a.s. zondag nog eens de revue passeren zodat ik meteen nog even een repetitie had. Gevalletjes het nuttige met het absoluut aangename verbinden J
Rond 23.15 uur was ik eindelijk klaar, een mand zo vol dat hij amper te tillen was, als resultaat en een tevreden gevoel…. Dat absoluut!
Nog even een praatje met Ardie, het zwembad afdekken, konijn zijn “midnight-snack” bezorgen en hup naar bed.
Heel tevreden en een tikkie moe dook ik mijn bedje in. Another day gone, another day on it’s way J

Vanmorgen om 06.20 uur was de nieuwe dag daar. Ik voelde me nog een tikkie rozig maar besloot toch maar op te staan. Helaas had ik wat veel tijd nodig om te verzinnen wat ik aan ging trekken waardoor ik de rest van mijn ochtend routine in een behoorlijke vaart af moest werken.
Tot 3x toe moest ik weer naar boven om iets voor het sporten te pakken, ik moest er weer echt even inkomen zo leek het! Sport je ook eens een dagje niet…. , meteen van de leg … zucht.
Uiteindelijk togen we toch op onze vaste tijd; 07.10 uur richting Venlo. En weer beloofde het een prachtige dag te worden. Ik verheugde me dan alweer op het zwembad vanavond J

De dag verliep lekker, ik kreeg veel gedaan dankzij de vakantierust wederom al kwamen er ook klusjes tussendoor. Tja, mijn leidinggevende werkt ook nog steeds en die agenda wil nogal eens overlopen dus werk aan de winkel J
Tussen de middag hebben twee collega’s en ik een heerlijke wandeling gemaakt nadat we het eten op hadden. Even wat zonlicht tanken, even wat anders. En ach, best leuk om met twee mannen op stap te zijn…….hhahahha.
Om half vijf hield ik het voor gezien. Ik wist dat ik uiterlijk om 18.15 uur het busje moest nemen om nog thuis te komen. Ardie werkt deze weken nl. de koopavond op het werk ivm de vakantie van zijn collega en ik had geen zin om met dit heerlijke weer lang door te werken. De andere twee zal ik hem waarschijnlijk wegbrengen en halen en dan gewoon wat langer werken en sporten.
Maar goed, vandaag dus op tijd gestopt, lekker mezelf een dik uur uitgeleefd bij de fitness en een snelle douche (stinkend bij Ardie in de auto oke, maar niet in een bus……hihi).
Precies om kwart voor zes stond ik bij de haltje, pffff, close call!!
De chauffeur was ook nog zo aardig te stoppen op een punt dat ik maar een relatief klein stuk hoefde te lopen. Thuis gekomen meteen badpak aan en hup het water in….Zaaaaalig, van mij mocht de zomer zo doorgaan tot ergens in september…..
Morgen nog een dagje genieten van de zomer, heb het schoonmaken bij mams en schoonpaps en mams verplaatst naar zaterdag. Morgen dus op wat thuiswerk na gewoon een dagje lekker vrij! Jippieeee!
Geniet er nog lekker van lieve mensen, ga ik ook zeker doen!
Liefs,
Harriette

Geen opmerkingen:

Een reactie posten