Over mij

Mijn foto
Verre van slank maar lekker in mijn vel. Verre van het schoonheidideaal maar opmerkelijk vaak erg gelukkig. Verre van "normaal" and loving it. Wel een echte vrouw met alle bijbehorende "gebruiksaanwijzingen", een meisjes meisje in de zin van graag shoppen (liefst alleen), lekker tutten (maar wel effectief), en schoenen heb ik nooit te veel (vind ik). Mijn grootste uitdaging in dit leven tot nu toe is mezelf accepteren op allerlei vlakken en tegelijkertijd een zo gezond mogelijk gewicht te "vinden". En over die zoektocht gaat dit blog tegenwoordig.

zaterdag 21 juli 2012

Op de motor en zo....

Hi lieve mensen,

Jaja, vandaag alweer een berichtje van mijn kant :)
Want ja, ik heb alweer wat te melden vind ikzelf .......hihi.

De ietwat sombere bui van gisteren is helemaal verdwenen. Ardie heeft me superlief opgevangen waardoor het laatste restje rotgevoel wat er gisteravond nog zat langzaam maar zeker verdween. Ik heb er weer vertrouwen in, vertrouwen in mezelf en in mijn weg naar mijn slankere ik....
Natuurlijk heb ik ook met Ardie mijn plannen rondom de sponsoractie verteld en hij kon er heel kort en duidelijk in zijn: "Jij moet doen wat je goed dunkt, ik sta achter je". Kijk... daar heb je wat aan, wat jullie? Wat is het ook een schat ook.... (wist ik al maar soms is jezelf herinneren ook gezond...).
Ardie was het dus volledig met me eens dat ik mijn sponsoren maar eens moet gaan polsen hoe ze er in staan. Iedereen die liever eindpunt september aan houdt, prima, voor die mensen ga ik dan gewoon op mijn verjaardag bij Dave op de weegschaal.
Voor alle mensen die het wel zien zitten er een compleet jaar van te maken, super. Daar ga ik dus een berichtje voor opstellen om te polsen hoe iedereen er in staat, ik ben benieuwd!
En.... ik heb weer bergen energie om er tegenaan te gaan ook!

Ik had Dave gisteren nog de link doorgestuurd van het blog van gisteren, en zijn respons er op was hartverwarmend en precies goed..
In de loop van de dag, avond en de dag van vandaag heb ik alweer meerdere prikkels voor ongezonde keuzes gehad, en ze tot nu toe, op een enkel stukje chocolade na, prima kunnen weerstaan!

Gisteravond werden we ook nog even door onze buren verzocht. Buurvrouw was vlak daarvoor aan de deur geweest. Ze hadden een soort van spontane Jacuzzi party met een aantal meiden van " de Reden"  en vroeg me of ik toevallig nog die lekkere fles likeur (soort van rode wijn met chocolade) had. En ja hoor, die had ik nog, samen met nog een fles witte chocolade likeur. Beiden gaf ik mee zodat de dames even konden proeven (en er weer minder calorierijke drankjes in onze koelkast stonden...hihi). Even later werden we dus gevraagd ook te komen, gewoon even voor de gezelligheid.
En ja, gezellig was het! Wat een leuke meiden!

Moe maar heel tevreden viel ik gisteravond (rond middernacht) in mijn bed. Ik sliep binnen een nano seconde volgens mij...

Vanmorgen om half zeven werd ik spontaan wakker. Ik had trek, voelde me fit en ben daarom maar opgestaan. Ik zou vandaag bezoek krijgen en wilde voor de tijd alle klusjes gedaan hebben.
Dus... toen om 9 uur de glazenwasser langs kwam om onze kunststof ramen te "pimpen", was ik al bijna door mijn lijstje klusjes heen! Heerlijk! Om 9 uur al je klusjes af en nog een hele dag voor me!

De glazenwasser werkte goed door en het resultaat mag er zijn vind ik:



Onze kozijnen waren behoorlijk verweerd, vieze strepen stonden erop die ik er niet meer af kreeg. Ze zien er nu weer uit als nieuw....

En voila, ons "zo goed als nieuw" huisje ;)
En zoals afgesproken, rond kwart over tien stond André voor de deur. André is een mailvriend van me die ik ongeveer een jaar geleden leerde kennen via een oproep in de het "Onkruid magazine".
Hij was op zoek naar mensen die niet bang waren voor een "echt"  gesprek i.p.v. alleen maar gesprekjes over koetjes en kalfjes.
Tja, jullie kennen me inmiddels. Het oproepje was me op het lijf geschreven dus... ik reageerde.
Bijna wekelijks hebben we mail-contact. Over zo'n beetje alles wat ons bezighoudt. Van werk tot gezin en alles daartussenin. Gewoon een leuk contact wat langzaamaan uit lijkt te groeien naar een heuse leuke vriendschap.
En... André is motorfan. Hij maakt zo wat kilometers door Nederland, wat hem wel eens wat jaloerse opmerkingen van mijn kant opleverde. Want ja, ook wij hebben een motor maar... Ardie rijdt niet heel vaak en als hij gaat is het zonder mij. Dit omdat ik een onervaren " bijrijder"  ben en hij zich er dus niet zeker bij voelt mij achterop te nemen (ik ben tenslotte ook niet bepaald een 'vedergewicht').
André had van dat soort zorgen geen last en had me al een hele tijd terug beloofd zo gauw het weer mee zou werken, deze kant op te komen en me dan een stuk mee achterop te nemen.

En jaaaa. Vandaag was het dus die dag. Eerst hebben we natuurlijk een hele tijd gewoon lekker zitten kletsen. En ook zo "live" schuwden we de meer diepgaande gesprekken niet zo bleek.
En na een snelle lunch kwam daar zijn vraag of ik nog achterop wilde.
Tja.... dat hoefde hij maar 1 keer te vragen. Ik heb mijn laarzen aangetrokken, me goed ingepakt (want ja, op zo'n motor is het toch een stukkie frisser), de helm van de kast afgeplukt (en een dikke laag stof er af gewist) en klaar was ik er voor. :)

Het erop klimmen was even puzzelen maar bleek achteraf vrij eenvoudig en weg waren we.



 En André op z'n motor :)

Nou lieve mensen........ Ik heb genoten! Ik vond het zo verschrikkelijk, ongelooflijk gaaf! Het was echt genieten met hoofdletter G. Van alles trouwens... Van het accelereren, tot het bochtjes nemen, van het rustig toeren tot de hendel ver open op de autoweg. Ik vond het allemaal geweldig!
Ik denk dus dat ik nog maar eens met Ardie moet babbelen want ik denk dat Jetje gewoon motor rijlessen wil gaan nemen :)
Ik heb het altijd al gedacht en vandaag heb ik het kunnen ervaren.. Motorrijden is iets wat absoluut, zonder enige twijfel, totaal bij mij past :)

Dus ... hierbij nogmaals mijn welgemeend dankjewel richting André. Die voor dit bezoekje een rit van een uurtje of 2 overhad (Lelystad) en me daarna ook nog een heel stuk achterop nam....
En natuurlijk ook een dankjewel richting Patricia, zijn vrouw, die me haar man een dagje "uitleende". Ik kan me levendig voorstellen dat je op een vrije zaterdag ook wel dingen weet te verzinnen om gezellig samen te doen. Dus aan beide.... lieve mensen, bedankt! Jullie hebben me heel blij gemaakt...

Het was dus een topdag, na die dip-dag van gisteren. Ik ben er weer helemaal bovenop, heb er weer zin in en kijk weer vol vertrouwen en plezier vooruit. Heerlijk!

Liefs,
Harriette


2 opmerkingen:

  1. Dat klinkt als een topdag...

    Oww, en ik sponsor je gewoon een jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was idd een topdag! Helemaal top!
      En wauw! Je bent al de tweede die spontaan reageert op het blog... de mail heb ik nog niet eens klaar... :)
      Thanks, ook namens de vrienden van Tijs denk ik zo ;)
      X

      Verwijderen