Over mij

Mijn foto
Verre van slank maar lekker in mijn vel. Verre van het schoonheidideaal maar opmerkelijk vaak erg gelukkig. Verre van "normaal" and loving it. Wel een echte vrouw met alle bijbehorende "gebruiksaanwijzingen", een meisjes meisje in de zin van graag shoppen (liefst alleen), lekker tutten (maar wel effectief), en schoenen heb ik nooit te veel (vind ik). Mijn grootste uitdaging in dit leven tot nu toe is mezelf accepteren op allerlei vlakken en tegelijkertijd een zo gezond mogelijk gewicht te "vinden". En over die zoektocht gaat dit blog tegenwoordig.

woensdag 25 juli 2012

Dagje Wonderland

Maandag stond het familie-uitje met Wilbert, Anita en Shin-ju op het programma. Oftewel Ardie’s broer, z’n vrouw en hun dochtertje (ons jongste petekind).

In goede navolging van de jarenlange traditie van mijn kant van de familie, proberen we 1x per jaar een leuk dagje uit te organiseren. En omdat het steeds lastiger werd om leuke verjaardagskadootjes te verzinnen, hebben sinds enige tijd een spaarvarken waar we telkens ons kadogeld (van elkaar) in stoppen. Op die manier sparen we in feite ongemerkt telkens voor ons dagje uit.

Dit jaar wilden we eigenlijk eerst naar Burgers zoo gaan maar via de C1000 actie kwam ik uit op de site van Kalkar. Ik zag dat het park met name geschikt was voor gezinnen met kinderen tot 12 jaar. Shin-ju is 7 dus dat paste prima. Een dierentuin kun je altijd nog bezoeken, zo’n park kan over twee jaar al niet meer leuk zijn voor haar.

Zo gezegd zo gedaan, afgelopen maandag was het dus zover.

Rond 9 uur waren ze bij ons. Startklaar voor een leuke dag met elkaar. En een leuke dag werd het! Wat hebben we genoten, gelachen en gegeten! Hahahah.

De rit verliep soepeltjes, binnen een uur waren we daar. Parkeren is gratis en de ingang van het park is ook geen kilometers lopen.

Bij binnenkomst stond Kernie, de "mascotte" van het park al klaar. Shin-Ju vond hem echter een tikkie eng en wilde dus niet op de foto met hem. Dus ging ik maar…..hahahha.
En tja, toen tante Jet er stond… toen durfde ze toch wel.

Al snel stonden we bij de eerste attractie, en velen zouden er volgen. Er waren heel veel dingen waar Shin-Ju in mocht en wilde, en tja, uiteindelijk waren we ook daarvoor daar. Ikzelf ben geen grote held op dat gebied, meestal ben ik degene met alle tassen, fototoestellen, zonnebrillen, beurzen etc.

Het leuke was eigenlijk wel dat ze dan weer een keer alleen ging, en dan weer een keer met iemand van ons. Vaak is het mama die mee moet maar deze keer kon ze afwisselen met Ardie en Wilbert. Ardie vind bv. wildwaterbanen altijd erg leuk, dus daarin ging ze met hem.

Een soort van rups ging ze met Anita in. Met Wilbert ging ze in de bootjes.

Met Anita heeft ze nog lekker gesprongen op het springkussen.

Met Ardie ging ze in het reuzenrad (boven op het dak van een van de gebouwen!)

en met papa Wilbert als laatste nog een keer in de Cards.

En tante Jet? Die trakteerde op een lekker ijsje :)

Het weer speelde ook nog eens fantastisch mee, wat een heerlijk zomerweer! Niet te heet, maar heerlijk om op een van de vele loungesetjes neer te ploffen en even gewoon te genieten van het zalige weer en het prachtige uitzicht over het water.


Eigenlijk was er maar 1 minpuntje aan het hele park en dat was dat de drag-baan pas om 16.00 uur los ging. Dat was nu echt iets geweest wat ik ook leuk had gevonden en waar Ardie zich op verheugd had. Maar tot 16.00 uur wachten ging ons te ver, rond die tijd waren we alweer bijna thuis.

Ardie had een heerlijke bbq voorbereid dus thuis snel even opgefrist, alles in een koelbox gepakt en snel richting Panningen. We zouden nl. daar eten omdat dat gewoon praktischer is gezien de jongedame en bedtijd etc.
Het werd een heerlijke, gezellige afsluiting van een prachtige, gezellige dag. Wéér zo’n prachtige dag!
Neomi was in elk geval blij dat we weer thuis waren :)
Het werd dus uiteindelijk een supermooi en leuk weekend. Met veel highlights en lol.

Een weekend waar je eigenlijk een dagje vrij voor nodig hebt om weer even te "landen" :)

Liefs,
Harriette

 

2 opmerkingen:

  1. Heb jij je verstopt achter Kernie? Ik zie je niet...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De foto met mij erbij moet ik nog plaatsen, die staat op het fototoestel van mijn zwager en schoonzus ;)
    Vandaar voorlopig deze solo van Kernie :))

    BeantwoordenVerwijderen